Alla inlägg under januari 2012

Av jowjow - 19 januari 2012 21:09

Hej!


Sådär, nu har jag lagt till en ny kategori, så det blir lättare att förlja med, kommer skriva alla inlägg under itrim rubriken, så lämnar jag allt annat trams under andra rubriker ;) Då kan ni som vill läsa om annat trams i mitt liv under de andra kategorierna sen om ni vill!


Jaha så var den 4:e dagen över, och jag måste säga att det kändes som att det vände idag. Från ingenstans så fick jag världens glädje rus och kände mig så bra. Mådde bra i kropp och själ, hade fullt med energi och kände som att jag strålade. Haha kan tyckas fånigt men det kändes som att jag var flera kilo lättare i hjärtat! Vågen visade idag på hela -4kg, vet att man inte ska väga sig varje dag, vilket jag inte har gjort heller. Men det var bara kul att kolla lite. Men nu kämpar jag på snart har det faktiskt gått 1 vecka! Helt otroligt. Det enda som var jobbigt idag var en sak som hände på jobbet. Jag var hemma hos en och blev där bjuden på kaffe och fika, min arbetskompis Lotta var också där. Jag tackade jag till kaffet och kände mig riktigt stolt när jag kunde säga nej till kakorna. Men det medföljde ju en förklaring till varför.  Men det kändes helt okej ändå. Är även glad att mina arbetskamrater peppar mig varje dag, det känns jätte bra. Det ger ett extra stöd för mig, verkligen!


Om det är något som ni undrar över är det bara att fråga, kom ihåg det är aldrig försent att ta tag i sitt liv!


//jowjow

Av jowjow - 18 januari 2012 15:21

Hej!


Idag var första gruppträffen på itrim, en liten itroduktion kan man säga och det var en trevlig grupp, ska bli kul att se hur det går för alla! Jag å Niklas körde även ett pass i cirkeln efteråt, jag kunde bara köra 2 varv för jag får så jäkla ont i knäna, men det kändes på bra ändå! Ska börja med 3 när jag är lättare! Har inte känt mig så där vårlhungrig eller sugen på saker idag. Det här är så himla nyttigt för nu inser man hur mycket man har småätit hela tiden bara för att man inte har något att göra! Nu ska jag ta och spela lite wordfeud och fördriva tiden, är ledig idag så himla skönt, ska inte göra nånting annat än att vila upp mig för sen väntar 6 dagars jobb!


-----


Godkväll!


Puh nu är den 3 dagen över och jag känner mig stolt att jag klarat mig så här långt! Har haft lite huvudvärk nu på kvällen, men drack mer vatten och även lite te, kändes bättre sen. Idag testade jag en ny smak på den färdigblandade shaken med kaffe, den var jätte god! Skulle kunna äta tomatsoppa och kaffe shakes jämt nu! Känner att det ändå har gått bra!


//jowjow

Av jowjow - 17 januari 2012 12:17

Hej!


Sitter här och funderar vad fasen jag gett mig in på, skrev att det var inte så svårt igår, men haha, när jag gick och la mig så var jag så hungrig att jag inte viste vad jag skulle ta mig till! Tog en evighet innan jag somnade. Har nu tagit en skogsbärsshake till frukost, nu är jag så hungrig så jag skulle lätt kunna trycka i min en pizza på stört! Gahhhhhh! Ska verkligen försöka hålla modet uppe, men det är så jäkla svårt just nu! Tar ett tuggummi i väntan på nästa måltid! Ska gå till jobbet nu så får man nått annat att tänka på ett tag!



-----


Godkväll!


Måste säga att den här dagen gick bra ändå! Gick till och från jobbet, plus att det blev en promenad ända från remonthagen idag, så de blev en extra promenad på 20 minuter :) Hade ju hemska hungerskänslor där innan jag gick till jobbet, men de gick faktiskt över, tog en blåbär/vanilj shake när jag kom fram och sen klarade jag mig ända till middagen, då blev det tomatsoppa och den tyckte jag riktigt mycket om :) Jobbade med Maria ikväll och hon berättade att hon ska börja om med cambridge nästa vecka så då är vi två som går på pulver mat och kan peppa varanda, plus att vi kommer jobba samma helger så det blir perfekt! Nu avrundar jag kvällen med en kopp te, sedan blir det sömn! Imorgon ska vi till itrim på första gruppträffen, vi  ska även köra ett varv i cirkeln innan! PEPP!


Godnatt


//jowjow

Av jowjow - 16 januari 2012 11:36

Hej!


Åh haha kommer bli lite repeterande rubriker framöver men det är för att hålla mig till temat!

Igår var vi alltså och fick en genomgång av träningscirklen och fick även testa på att köra, kan säga att det var så himla kul! Men fick enrom träningsvärk och orkade bara 2 varv, man ska helst köra 3, men i och med att jag är väldigt otränad och fick ont i knäna av vissa grejer så är det bäst att jag tar det lugnt i början. Så ska sattsa på att köra 2 varv tills jag har blivit starkare och lättare :)


Idag är första dagen med måltidersättning har bara ätit en idag, ska snart ta min andra, den smakade inte gott, det var nyponsoppa, men smakade mest pulver, så ska inte ta den igen. Kan va att jag hade för lite vatten, men tog 2,5 som det stod, men de smakade ändå äckel. Hoppas att dom andra är godare, men jag får stå ut ändå!


Nu ska jag snart gå iväg och jobba lite, så uppdaterar senare hur det känns! Vet ej om jag kommer att uppfylla stegmålen idag, men ska starta räknaren när jag börjar gå till jobbet, ska ju ändå jobba till kl 22 och sen gå hem. Men hoppas att jag inte får avlastningen för då får jag bara sitta still i 2 timmar, tråkigt!


--------------------------------


Godkväll!


Jaha så har det gått en dag, har klarat mig bra på jobbet trots att det är svinhalt och som en skridskobana ute! Har faktiskt varit lättare än jag trodde att bara äta mina shakes, testade kycklingsoppa till middag, det var helt okej faktiskt och gott eftersom den var varm :) Jobbigast var att kolla på dom andra som såg ut att äta så god mat! Men tycker det är roligt att dom verkar peppande och det behövs ju, inge kul om ens arbetskamrater inte stöttar en! Säger bara tack och lov för att man får dricka te och kaffe, sitter just nu med en varm kopp te och önskar att jag hade en macka till. En sån där god  rågbrödsmacka med ost, gurka och tomater på! Åhhhh! Det var lite jobbigt när jag var hemma hos en brukare och skulle laga mat åt henne, och när man gick i tapphusen och det luktade mat! Är väldigt bra att jag ska jobba mycket nu så man får fullt upp med annat! Men det blir nog bra, om bara magen inte kurrade så, kan säga att jag hemskt frestad att gå iväg på raggarn och köpa mackor! Blääää! Vart är min karaktär?  Nåja ska ta och hoppa i säng nu, är en dag imorgon också! Hoppas att jag inte känner mig lika hungrig då, dom säger att sötsuget och hungerskänslorna försvinner efter ett par dagar!


Puss och Kram!


/jowjow

Av jowjow - 14 januari 2012 14:59

Hej!


Känner mig väldigt glad just nu och peppad på att få till förändringar i mitt liv! Kommer ju få vik, på 80% så de känns jävligt bra måste jag säga. Ska jobba några extra passa nu i 2 veckor innan schemat drar igång, så äntligen får man nått att göra om dagarna. På måndag drar jag ju även igång med itrim, var på hälsoanalys i går och det var väldigt givande. Så min första plan som den ser ut är att nå fram till ett delmål som är -25kg, känns tugnt nu men jag ska lyckas. Så i 12 veckor nu ska jag bara äta måltidsersättning 4 st om dagen, känns sådär kan jag säga. Jag älskar mat hehe, och kommer bli svårt och tufft.  Kommer även att göra 3 pulspass i veckan och ska gå 10.000 steg varje dag. Men jag har målen framför mig och det roliga är att när det har gått dom här 12 veckorna så fyller jag år, och jag sattsar på att vara lättare och må bättre till min 24 födelsedag, även att Sofia och Peter kommer hem då så ska visa dom den nya jowjow! När jag har kommit fram till delmålet så kommer jag sattsa på att gå ned ungefär 10kg till efter det.


Nåja nu håller jag på att lösa melodikrysset över nätet och dricker lite te,slökollar på tv och laddar mentalt för nya starten av mitt liv, imorgon ska vi gå och få genomgång av träningsbanan och även testa första gången hur det är! Tror på det här, nu jäklar 2012 är mitt år!


Puss och Kram!

Av jowjow - 12 januari 2012 18:54

Hej!


Det är med en stor glädje som jag inleder denna helg, den sista helgen innan all förändring! Vad är min anledning? Förutom att jag ska börja med itrimprogramet på måndag så har jag med stor gjäldje att meddela att jag nu mera kommer ha en alldeles egen rad att gå på! Jajemän jowjow is back on track, får gå på ett långvik. fån 1 Februari och de känns hur bra som helst, kommer tillhöra ett super bra gäng uppe på Marielund Norr, kunde inte fått en bättre start på detta år :D Woho mitt första riktiga anställning med månadslön å allt, har varit timmis i flera år nu, är super glad!


Igår firade jag å Niklas med mys middag, 3 rätters på Dalwhinnies de var hur gott som helst! Tog kräftsoppa till förrätt och lamm med rödvinssås och klyftpotatis till huvudrätt, och en god vaniljpanacotta med flädermarinerade jordgubbar till efterrätt, och allt gick ned med ett gott vin :) Sen gick vi ned till Innefickan och tog en drink och efter det gick vi på bio och såg Sherlock Holmes.


Nu ska jag inleda min myshelg med att slappa framför tv och imorgon ska jag träffa min hälsocoach på itrim, spännande!


Puss och Kram!

Av jowjow - 10 januari 2012 17:13

Hej!


Blev en dag hemma då jag legat å hostat hela natten och haft feber och inte sovit en blund, så var inte så lockande när klockan ringde imorse att fara iväg och jobba tyvärr! Men jag har försökt att snygga till här hema lite men nu är energin slut! Har ju inte börjat på itrim ännu så äter fortfarande vanlig mat, så ikväll ska jag göra kyckling så ska dela med mig av ett gott tips. Det är inte direkt ett recept så kallar det för tips!


Jag har kycklingklubba som jag har marinerat i olja,soja och lite örtkryddor, sedan kör jag den i ugnen på låg värme ca 125 grader, det brukar ta 1.5 timme, viktigt att köttet inte är rått så ibland tycker jag 1 timme är lite, men man kan även öka på värmen lite på slutet. Detta är för att den blir mycket saftigare då tycker jag :) Mina tillbehör idag blir kikärtor som jag steker med cayennepeppar och balsamico, det är super gott, men starkt om man kryddar för mycket! Nu hade jag inge grönsaker hemma men en avocadohalva med lime,tabasco,salt och pappar är annars bra tillbehör :)


Puss och Kram!

Av jowjow - 10 januari 2012 00:28

Hej!


Jaha idag var jag då på info möte på itrim och fick veta mer om deras program och bokade även in mig för hälsoanalys på fredag och startar upp med deras program på nästa måndag! Känner mig väldigt peppad för det här, kommer som sagt att skriva om det här hur det går för mig!


Men nu ska jag sova för ska jobba imorgon första gången på länge är plus det förkyld så får se hur det går, om jag inte kan sova i natt för hostan så kommer jag att sjukanmäla mig imorgon, men jag hoppas att det kommer gå bra, vill ju jobba!


Puss och Kram!

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards