Alla inlägg under september 2009

Av jowjow - 27 september 2009 18:19

Heeeeej!



åh åh åh mina vänner carrowljana min söta kaka har vart här i några dagar och det var fett nice, vi firade som aldrig förr och drack oss fulla torsdag, fredag och lördag ;D vi hamnade på g3 och vi har träffat så sjukt många sköna och skumma människor och hamnat på "efterfest" och inte kommit hem förrns vid 5 tiden varje morgon, och det var ju det jag sa i min blogg för ett tag sen, att jag ville festa hela natten lång, nu har jag det, och det var AWESOME, jag och carrow är bäst! haha roligast var ju dock att vi förfestade med min mamma och biggan på lördagen...mmm nu ska ja å carrow smida planer så min chika kan flytta hit, för det vore så fett nice <3 mmm nu ska jag läsa och äta godis! man bli ju bra trött efter en sån här helg, och jag som sagt jag aldrig ens skulle palla 2 dagar men jooo det gick ju, med varannan vatten så klarar man allt! och helgens sviter förutom lite lätt huvudvärk, 2 feta skrapsår och en stukad fot men det var det värt ;)


XOXO

Av jowjow - 22 september 2009 00:20

jag har vaknat på daugavas botten

genom flytande lövverk ser jag hotfulla moln

genom rumbula skogen hörs skotten



hejsan i natten! måste säga som disa, SPONTANITET hahah det är den enda ordet som kommer för mig just nu haha ja det är galet :P


idag blev inget som jag hade planerat hamnade på jobb från kl 14 ist, men men det gick bra fick lite ångest sen på kvällen bara vi kollade på tv, fråga doktorn, Sofia Åkerman var med hon skulle prata om sin nya bok som hon har skrivit och om hur det är att leva med ett självdestruktivtbeteende, då vart det lite jobbigt, ville typ gå och gömma mig


jag har också funderat mkt på winnerbäcks nya skiva, ja visst det är som alla säger lite kent, men det är inte dåligt om än jag kan sakna det där lite hemtrevliga folkliga soundet från förra skivan, sen måste jag ju säga att han har tappat förmågan på att skriva bra text, pundigt??? losar??? det var nått mer jag tänkte på men kommer inte på nu men det känns långt från kom älvor kom änglar och hjärter dam vänder blad för en ny eskapad för mig så är den här skivan svagare textmässigt än de tidigare men ljudligt så är den väldigt vacker om än fribiljett mot himelen och jag fattar alltihop är fördjävligt tråkiga, överlag en bra skiva ger helt klart 3+ men inte mer saknar den gamla lasse måste jag erkänna, men ja får väl se hur det här kommer låta live, besviken är jag inte men jag hade nog väntat mig mer än kentlight, mer folkmusikrock, mer storslaget som farväl jupiter och mer virvlande höstlöv och depresiva episoder och maniska perioder visa klarar sig utan extas, med tanke på hur bra och rivig singeln är så är jag förvånad, och den passar inte riktigt in heller, men lasse är alltid lasse och jag älskar honom ändå och skivans starkaste spår är Kedjebrev, Järnvägsspår och Köpenhamn och Överallt

Av jowjow - 19 september 2009 17:16

Hej!


idag är jag trött på allt, som vanligt och det finns inget roligt att göra, booooring! blir väl popcorn och betapetande ikväll då och låtar på repeat



Jag hade nästan glömt ditt tegelhus

men kvällen kom med samma bleka ljus

plötsligt mins jag stanken av min godtrohet igen

en vän som inte riktigt var en vän


Jag köpte billigt vin i dyr karaff

en bitter känsla sitter av sitt straff

det blåste mellan husen vi gick varsitt håll i snön

natten när den feta damen sjöng


Sångerna blev kedjebrev man hör

men molnen hängde tunga ovarför

att lämna tystnaden och alla lönger utanför


Ett ograverat slag ??? vigselring

be en bön du losar ingenting

ensamhet är kvicksand

det blir svårt att köpa mjölk

ett skämt som inte sluta som ett skämt


Ett löfte om att aldrig bli som dom

ett hem som alltid måste göras om

varje gång jag blundar växer rötter på mitt skin

en enhet som har slutat andas in


Sångerna blev kedjebrev man hör

men molnen hängde tunga ovanför

att lämna tystnaden och alla lönger utanför


Jag lämnar alla spekulationer nu

vad du beror på vet nog bara du

jag putsar på fasaden till ett övergivet hus

medan ögonen kan vänja sig vid ljus


och sångerna blev kedjebrev man hör

men molnen hängde tunga ovanför

att lämna tystnaden och alla lönger utanför


ja sångerna blev kejdebrev man hör

men molnen hängde tunga ovanför

att lämna tystnaden och alla lönger utanför

Av jowjow - 18 september 2009 23:35

godkväll!


idag blev det jobb hela dagen fast jag skulle sluta kl 14, men men det är ju pengar i alla fall, kom hem, vet inte vad cdon håller på med hade inte fått nån avi...HALLÅ?!?!?! jag typ dog, tog en evighet men sen fick jag äntligen låtarna av gustav och nu typ tusen år senare kan jag äntligen lyssna på skivan! åhhh fick gåshud på första låten typ började grina, älskart <3 men åh måste vänta till måndag innan jag får paketet ju fattar inte :s jävla cdon dom är alltid så sega, men hade jag tagit den från bengans som jag hade gjort först hade jag fått betala nästan 700 kr och nu blev det bara 618 så det är viktigt det där med frakten och sånt, mmm, och ja visst är det lite 747 över Berätta hur du gör så där långt vackert outo, mmm kan verkligen se den här som avslutning på kommande spelning, tändare i luften, tårar, men gud jag dör, hahah alltså jag gråter


nu ska jag lyssna och lyssna och lyssna igen och igen


godnatt!

Av jowjow - 18 september 2009 00:05

en brottsplats måste vila

flyktbilen är dumpad

stålarna är rena

nu bygger vi ett nytt hem

startar upp och börjar om

söndermarken jagar mig

men jag är inte där



mmmmmmmmmm jag borde sova, ska upp imår...TIDIGT! men vet ni vad hade ett mail från CDON idag när jag kom hem, dom sa att min leverans var skickad, då tänkte jag att det var krunegårds nya skivor som var på väg, men det var lasse!!!!!!!!!! mmm releasen av: Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen är imår ist för den 21 wiiiiiiiiiihe så hoppas att jag kan fara å hämta ut mitt paket när jag kommer hem!!!! typ dör men nu vet ja va ja ska göra hela helgen iaf, mmm ÄLSKART <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 and so on ni fattar...nu ska jag sova och takar peter för att han duschade T idag så jag slipper göra det imåra ;) mmmm


GODNATT!


puss å kram

Av jowjow - 16 september 2009 21:51

som i trans blev jag harmonisk och human

du är mitt hem och min oas

du ger mig gåtorna tillbaks

du gör mig lycklig och förvånad


godkväll!

idag hade jag tvättstugan från 7-12 inte okej, kom på det sen eftersom jag inte kunde sova typ mins till 9 som jag helst vill uhuhuh! mm sen vart det jobb, helt okej fina teamet då, Eivor, Inga-Lena och Erika mm så det var nice men S bråkade på mig slog mig i ansiktet haha kul not och F ska konvertera till katolicismen (stavas det så?) haha det var kul iaf och så har det flyttat in en ny tant hon var gullig, och egentligen var det nått helt annat jag skulle skriva här men det har jag redan glömt haha så knasigt, mja då var det väl inget viktigt jag skulle upplysa er om, jo nu kom jag på det, jag har sån lust att gå på party, sånt där galet party när man dansar hela natten lång och träffar massa roliga männsikor och efterfestar till 5 på morgonen, åhh varför händer det aldrig här?


nä nu ska jag allt sova! jobb imåra med ju heeeela dagen!


puss å kram

Av jowjow - 15 september 2009 21:34

för något har stannat för oss två

jag trycker tillbaks så hårt jag kan

jag håller mig upprätt i din famn


te, mörker, ensamhet, furstration, avsky och en vilja om att skada sig så hårt att man svimmar

åh gud


varför just jag? varför skulle jag bli fast i det här helvetet?

Av jowjow - 15 september 2009 14:48

Hejsan!


jaha idag är jag mycket bättre än igår, men är ändå trött och seg, har sett klart sista avsnittet av True Blood säger bara: NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJ
JJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!! hur kan det sluta så där? och hur fasen ska man orka vänta på SE3 börjar ju inte ens visas i USA förrns nästa sommar, OMG!


och sen tråkigt Patrick Swayze är död efter sin kamp mot cancern mmm, på fredag är det Dirty Dancing på tv ska kolla....ÄLSKAR den filmen <3


(och sen svar på komnetar: haha sofia du ska bara veta det är så himla roligt, fast peter tycker tyvärr inte lika ;) och nej det var ingen som var pepp sen så tråkigt men sista helgen så ska ja å carrow ha party så bara komma och hänga på om du är frisk)



mm nu ska jag nog gå ut på balkongen och läsa ett tag


puss å kram!

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards