Alla inlägg under februari 2013

Av jowjow - 28 februari 2013 19:17

Hej!


Funderade idag, var så himla arg å trött på lillkillen imorse då sömnen var kass och han strulade med amningen å bara var gnällig. Sen när allt var bra igen så tänkte jag att han är ju trots allt det finaste vi har. Ska inte ljuga det är fan det jobbigaste som finns att ha ett litet barn, men det är samtidigt det underbaraste känslan i världen att man kan älska någon så mycket. Är så glad att just vi kunde få ett barn. Vet ju inte ens om vi kommer kunna få nått mer barn, om det här bara var en lycko träff, tänk om eventuellt syskon försök kommer ta år? Man kan ju aldrig vara säker på hur nånting ska gå, så varje dag är att ta vara på och vara glad att just vi fick förmånen att vara föräldrar med allt vad det innebär.



Av jowjow - 27 februari 2013 19:26

Hej!


Ja dagarna rullar på vet inte vart tiden tar vägen snart är det ny månad oxå! Har rört på mig varje dag nu långa promenader, måste försöka hitta ett sätt att bli av med mina gravidkilon och mer där till. Är ju fortfarande med på itrim men får inte köra snabbkuren igen då jag ammar, men ska våga mig på att träna lite nästa vecka.


Gick till pingstkyrkan idag och fyndade lite kläder till  lillgrabben blev bara 70kr för allting, jätte fina saker å det är så bra att man kan gå dit å hitta billiga grejer, han växer ju så fort!


Har inte mer att berätta halvtid på denna vecka, då dagarna är lika så spelar de som ingen roll om de e helg eller inte, räknar bara ned dagarna tills grabben blir av med byxan!

Av jowjow - 26 februari 2013 19:06

Hej!


Forfarande övertygad om att Vincent hatar byxan, natten var mycket orolig idag har han dock varit lite mindre ledssen. Vi tog och badade idag så mysigt, så har han fått ha lite längre fristnder och det har jag sett att det har gjort honom gott! Nu ligger han och sover (peppar peppar!) här på soffan får väl se hur länge det varar han har knappt sovit nånting på hela dagen faktiskt.


Lite uppföljning kring saker jag skrivit om förut amningen: Har slutat med tillägg nu då han började ta bröstet sämre så streade på med amningen och nu är vi tillbaka så som det ska vara och han har faktiskt slutat att vara arg och gnällig på kvällarna, kanske att mjölkproduktionen har börjat blir så som den ska vara?!


Sömnen:  Helgen föll vi ur våra rutiner men vi ska göra tappra nya försök så fort vi sett att han börjat vänja sig vid byxan.


Så tjovigt att hålla på att lägga upp bilder här vilket säkert skulle göra det hela mycket roligare men ni kan följa mig på instagram istället: jowjow88

Av jowjow - 25 februari 2013 22:21

Godkväll!


Åhhh nu är första dagen med frejkanbyxan slut och det har inte varit populärt, lillgrabben skriker å gråter varje gång man spänner fast honom i den efter bjöjbytena! Det skär i mammahjärtat :( Men kan ju inte göra nånting, bara att hoppas att han vänjer sig, annars vet ja inte hur vi ska klara oss i 6 veckor!



Av jowjow - 25 februari 2013 14:05

Hej!


Jaha måndag å vi hade inbokat besök på ortopeden. Dags för Vincent att bli av med skenan, trodde vi skulle vara klar men enbart för extra säkerhet måste vi ha den fula frejkabyxan på honom i ytterligare 6 veckor. Den är vit och jätte ful.


Fördelen: vi får ta av den för att bada honom och såklart vid blöjbyte

Nackdelen: Otroligt besvärligt att ta av å på han gillar inte alls att bli fastspänd i den


Vi ska tillbaka om 3 veckor för att byta till en större modell, benen är så mycket bredare nu än när han låg i skenan så vet ej om han kommer få plats i bilstolen när vi ska gå upp en storlek, gahhh!


Ja jag vet att allt det här är för hans eget bästa, jag vill inget hellre än att allting ska va bra med höften, MEN jag känner att jag har missat flera veckor av mysigt gos hud mot hud som är så viktigt första tiden. Saknar att kunna ha honom hopkrupen på magen som när han föddes! Men vi ska kämpa oss igenom dom här 6 veckorna, dagen före min 25års dag får han ta bort den, då blir det riktigt firande tjoho!

Av jowjow - 24 februari 2013 21:17

Hej!


Åh vad tiden går fort lilltrollet blev hela 6 veckor igår! Idag har jag inte så mycket att skriva om, helgen har varit fin, har blivit 2 långpromenader i varmvädret. Massa god mat å lite onyttigheter, men från och med imorgon är det dags för nya nyttiga livet! Imorgon ska vi träffa en läkare på ortopeden och höra hur det blir med skenan och eventuell fortsatt behandling. Så återkommer efter det och berättar hur det gick! Hoppas ni alla har haft en trevlig helg!

Av jowjow - 22 februari 2013 17:41

Hej!


Imorse kunde jag inte somna när lillskrutten fått tutta i sig mjölk, så jag låg vaken och började fundera. Det slår mig att det är jag som ska lära min son om livet, jag ska lära honom vad som är rätt och fel. Lära honom att vara stark och skydda honon, älska och stötta honom. Det som gör ont i mig är att när jag tänker tillbaka på hur det var när jag var liten så känns det som att så mycket har förändrats, har jag fel eller har världen blivit hårdare?


När vi blev med barn valde vi att inte ta reda på könet, spela roll älskar ju vad det än blir lixom. Det här med kläder var ju inte så lätt då jag tycker det mesta är så uppdelat. Själv var jag mest klädd i klänningar när jag var liten så har ju en massa sånt och sen fick vi massa kläder som min mormors vännina skickat, å det var kläder från pojkar så garderoben fylldes snabbt med gröna, blåa och randiga kläder. Spela roll om vi får en tjej tänkte vi, jag gillar blått! Men nu fick vi ju en grabb så han blir väl klädd i typiskt grabbiga kläder. Nu menar jag inte att man måste sätta rosa på pojkar, men jag tycker utbudet av barnkläder redan från bebis är så uppdelat att det blir trist. Det ska lixom redan från dag 1 fastställas att flickor är söta och pojkar är tuffa.


Jag kommer när det blir dags att handla mer kläder att välja det som jag tycker är fint, mycket färg vill jag ha för det är glatt och vackert. Om jag ser en tröja på tjej sidan som skulle passa min son kommer jag att köpa den. Det är inte den här tiden jag oroar mig för det är när han blir större. För jag vet att om jag skulle låta min son vara mjuk och go istället för tufft klädd kommer det alltid vara nån jävel som ska komma och påpeka att det är fel. Då menar jag att barn mobbar barn och det kan ju bara bero på en sak, deras föräldrar som lär dom vad som är "rätt" för en kille å för en tjej, å om man avviker från det är man fånig, eller ful eller något ännu värre. Kom och tänka på det här eftersom att min sambos lillebror vägrade gå till skolan med en rosa overall för att dom andra skulle skratta åt honom. Hans egen var smutsig så han fick ta sin syrras. Han är 6 år och måste redan oroa sig och när han kom hem berättade han att det var några som skrattat åt honom. Men snälla nån när man är 6 år gammal!! Blir så arg! Jag vill inte att min son ska behäva utsättas för det här, men om han ska slippa det betydet det att jag måste klä min son efter normerna?!


Ja jag vet tänker ni det är så många år kvar tills han är där, men det börjar ju på en gång, frågan är var är det vi vill sända ut för signaler till våra barn? Självklart är det alla föräldras eget val vad deras barn ska ha på sig men det är även deras ansvar att lära sig att man ska få vara som man vill. Att det inte är mer fel för en kille att ha rosa än en tjej som har batmantröja.

Av jowjow - 21 februari 2013 19:36

Hej!


Ville mest bara säga att grabben han växer så det knakar 4130g väger han, ingen liten skrutt längre:P Nu sover han så gott här på soffan å jag ska passa på att hoppa in i duschen innan han vakar för att äta kvälls målet, sen ska ja å Niklas fika semlor, imorgon är det äntligen fredag det betyder att det bara är den här helgen kvar sen kommer vi äntligen att få ta bort skenan, å det ska bli såååå skönt!





Följ min blogg med bloglovin

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards