Alla inlägg under januari 2012

Av jowjow - 7 januari 2012 19:09

Hej!


Har spenderat några dagar i Grimnäs och byggt snöracebana, druckit vin, ätit go mat , firat trettonhelgen och varit barnvakt, super mysigt :) Tyvärr så har jag blivit förkyld så det är mindre kul :( Så nu sitter jag här med en stor kopp te och löser melodikrysset på nätet ^^


Nu till en sak som kan va intressant, jag ska börja mitt nya nyttiga liv och nu är det inte bara snack det är verklighet! Jag ska lyckas med att gå ned i vikt i och med att jag har gått upp ca 25 kg på 2 år och det är inte så bra för min hälsa direkt, och jag vill först och främst säga att jag inte gör det här för att jag anser att man måste vara smal och snygg för att lyckas här i livet, utan jag gör det för att jag vet att min kropp inte orkar mer snart. Jag har ont i knän och i ryggen och har inte någon kondition alls, och jag är bara 23 så det är ILLA! Så nu vill jag säga att jag ska börja min viktkamp för ett sundare och hälsosammare liv och kommer att skriva om min kamp här varje dag för att peppa andra som är motiverade att gå ned i vikt och kommer att börja med det när jag vet exakt när jag drar igång, ska på ett möte på måndag på itrim så berättar mer om det då! Men mitt mål är i alla fall att gå ned till den vikt som jag hade för ca 2 år sedan plus lite till så ungefär minus 30kg sattsar jag på, det kommer bli en lång kamp, men jag är beslutsam, nu ska det bil ändring på mig. Vill ha tillbaka min ork och framförallt kunna ha dom kläderna som hänger i min graderob och bara skräpar! Så häng med, kommer dela med mig av min resa!


Puss och kram!

Av jowjow - 2 januari 2012 17:39

Hej!


åhåå vilket nyårsfirande det blev, klackarna i taket, krossat glas och ett redigt fyllebråk, oboy och minttu, nyfikna grannar och en jäkla massa skratt och kramar å pussar :) Ja å för att inte glömma en halvbränd bock oxå!


Jag å Niklas åt mysmiddag själva, blev räktoast till förrät och oxfilé med risotto och rödvinssås till varmrätt, jätte gott!  Tycker att det som jag skrev först samanfattar hela kvällen, haha! det som händer på hemvägen stannar på hemvägen!


Nu ser jag framemot ett riktigt bra 2012


puss och kram!

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards