Alla inlägg under mars 2007

Av jowjow - 30 mars 2007 18:34

heeeeeeeeeej!idag så vill jag bara lägga upp en av världens bästa texter just nu den beskriver den här tiden precis så som den har vart för mig!Låt: Och Jag Grät Mig Till Sömns Efter Alla DarArtist: Säkert!Album: Säkert!Text:Varenda bok jag kunde komma överLäste jagOch jag spydde aldrig vid kullenVid 4H-gårdenBehövdes aldrig ungdomsvårdenDen enda som aldrig rökteDen enda som aldrig försökte fuska på provenDå lär man sig ju inte nåtJag var nog värd allt stryk som jag har fåttDen enda som inte tafsades påDen enda det inte bråkades påDen enda som haft en god relation till mor och farOch jag grät mig till sömns efter alla darOch jag grät mig till sömns efter alla darDe säger att det är kul att vara ung och friFri från vaddå, från förpliktelser, tjenareMan skulle vara horan, madonnanSmart och korkad på samma gångMan skulle ha en kille med bil Man skulle ha en silverringJag var inte ens kysstMen jag visste vem jag varSå jag grät mig till sömns efter alla darSå jag grät mig till sömns efter alla darTack kära år som gårTack kära dagar som lägger en paus mellan nu och dåOch en paus mellan dig och migJag såg dig på stan igårDu såg ledsnare ut ändåJag skrattade mig till sömnsVilken jävla lögn att det ska vara ens bästa tidVilken jävla lögn att det ska vara ens bästa tidVilken jävla lögn att det ska vara ens bästa tidVilken jävla lögn att det ska vara ens bästa tid

Av jowjow - 29 mars 2007 20:00

hej!jahaja idag så har jag ägnat dagen till att repa Gershwin *seeegt* och ja annars så är ju den största nyheten att Lars Winnerbäck ska släppa en ny skiva den 29 September<3 jaa1 det är jätte braigt juw:) mihihiw...jag er galdast åt det men nu måste jag dra ska fara o hämta mitt jobbschema:Opuuuss//jowjowLåt: You Could Have It So Much BetterArtist: Franz FerdinandAlbum: You Could Have It So Much Better

Av jowjow - 27 mars 2007 19:13

hej!men nawww stackars Amanda hon hamndade på akuten igår för att hon skar upp handen på ett trasigt glas när hon diskade:O stacks lilla gumman hon måste vara gippasd i en månad nuw:'(okej jag är sjukt beroende av Prison Break och kolla vad jag hittade! hur bra är inte det?? och hjälp är det verkligen så att Michael har vart bakom det här hela tiden?? näee de får inte vara så!!!ehm ska skärpa mig *lovar*//jowjowLåt: PhotographicArtist: Depeche ModeAlbum: Speak&SpellText:A white house, a white roomThe program of todayLights on, switch onYour eyes are far awayThe map represents youAnd the tape is your voiceFollow all along youTill you recognize the choiceI take picturesPhotographic picturesBright light, dark roomBright light, dark roomI said I'd write a letterBut I never got the timeAnd looking to the dayI mesmerize the lightThe years I spend just thinkingOf a moment we both knewA second passed like an empty roomIt seems it can't be trueI take picturesPhotographic picturesBright light, dark roomBright light, dark room

Av jowjow - 26 mars 2007 16:37

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!tjosan hejsan puuss o kräääm o allt och jag är glad idag och det är vår och allt är jätte braigt och det är Prison Breaj ikväll och det är snart looov och snart studenten och jaa allt idag kom mössan och inget är sammahängande av det jag skriver för jag har blivit Beskyddaren och jag är bäst så är det med det för Snook och Anna&Idde ska spela på Yran!//jowjowLåt:Länge, LängeArtist: Bob HundAlbum: Bob HundText: Somna omom din dag känns långJag hoppas alltid att du tänker på migi samma stund en tanke jag skänker digSomna omom din dag känns långJag jagade länge efter en tidutan att fatta att jag hade trevi har väntat alltför länge länge nudet sprda ljuset kanske går itulänge, länge x24länge, länge, länge, länge innan sömnen komEn flaska whisky fylld med äppeljuicejag ser en stad utav potatismosden spröda kvällen har så många ljusVi hittar på något innan dom tar slut

Av jowjow - 24 mars 2007 20:03

hej!idag har jag vart ute på fetaste lång promenaden :) japp så e det annars har jag inte mcyket att säga xD//jowjowLåt: När Du Klär Av DigArtist: Bo Kasper OrkesterAlbum: Vilka Tror Vi Att Vi ÄrText:Jag skulle säga nåt om jordennånting om hur jävlig mänskan ärJag sökte efter dom perfekta ordendet kan gå när du inte är härNär du kommer stannar allting avNär du klär av digNär du klär av digslutar världen snurra kring sitt loppNär du klär av digNär du klär av digJag hade precis nånting på tungansom kanske kunde göra någon gottSom kunde få en man att sluta längtaefter nåt som han redan har fåttNär du kommer stannar allting avNär du klär av digNär du klär av digslutar världen snurra kring sitt loppNär du klär av digNär du klär av digBilden blir flimmer och ljudet blir brusförsvinner i ett hål i väggenNånstans ser du ett stora fina vita husFör när du kommer stannar allting avNär du klär av migNär du klär av digslutar världen snurra kring sitt loppNär du klär av digNär du klär av dig

Av jowjow - 23 mars 2007 18:46

hejhej!happ idag hände inte mycket heller en relativt soft dag:D och jag har skaffat mera braig musik;^^Introducing...Hello Saferide-Hello SaferideVilka Tror Vi Att Vi Är-Bo Kaspers OrkesterBrave New Wolrd-Iron Maiden#3-Suburban Kids With Biblical NamesMusic For The Masses-Depeche Mode:D//jowjowLåt: I Thought You Said Summer Is Going To Take The Pain AwayArtist: Hello SaferideAlbum: Introducing...Hello SaferideText:Finally, the sky is blueLast night, my friends dragged me to some lakeWe drove there real late, we went too fastSipping cheap sangria in the backseatEverybody are laughing and we are listening to our favorite songsBut I thought you said summer is going to take the pain awayJanuary brought a headacheIn February, it got even worseAnd when you thought it couldn’t get more awfulSay hello to MarchApril brought me to a funeralGained another ten pounds in MayBut I thought you said summer is going to take the pain awayHave you ever had the feeling no one really knows what you’re all aboutAnd when you try to show themThey all have things to do tonightTonightUp on a roof, looking over the cityAll by myself thinking:There is nowhere I would rather be than here, so why am I notLike the others, and why are you not here with me doing crossword puzzlesSaying: it’s going to be okaySummer’s going to take the pain awayWhen I’m gone, I promiseIt’s going to be okaySummer is going to take the pain away

Av jowjow - 22 mars 2007 19:19

hejhej!hem idag har det ju faktikst inte hänt nått viktigt så jag har inget att berättaO__o haha snacka om meningslöst inlägg tss!//jowjowLåt: GravitationArtist: kentAlbum: VerkligenText:Jag står här frusen fastäntligen stillaSom gravitationen, nåt vasstJag ska aldriggör dig illa igenDu fastnar perfekti min polaroidDu blinkar förskräcktnär jag ställer mig bredvidDu ryggar tillbaksnär min hand just ska röravid din...Det är så det ska varaDet är så vi vill ha det nuDet är så det ska varaSom en perfekt och underbar lagPerfekt och oförstörbarsom jag...Ryggen mot väggen till sistÄntligen slutEn svår situation, ja vissthar jag drömt om så länge nuEn hand mot min strupeoch andas blir svårtEn hand runt min halsklämmer alltför hårtoch benen dom bärinte längre min kroppstå...Det är så det ska varaDet är så jag vill ha det nuDet är så det ska varaSom en perfekt och underbar lagPerfekt och oförstörbarsom jag...

Av jowjow - 21 mars 2007 15:37

ehm ja precis som rubriken säger så har jag idag(eftersom att jag har vart ledig) begrundat detta fenomen med framförallt tonnårsflickors glorifierande och romantisrande om små änglar och blodets härliga makt och de sammlar rakbladen på hög under kudden. Helt plötsligt så har det blivit något av en "status" symbol att visa hur mycket man avskyr sitt liv, men det värsta är att det finns så fruktansvärt många däute i landet som inte ens behöver hålla på och kultförklara sin "religion" de bär omkring på boken Vinklippt Ängel av Berny Pålsson och kan den utan och innan de vill vara som henne hon är deras GUD, jag tycker att hon är modig som har vågat berätta om sitt trassliga liv och jag kan tänka mig att boken har varit till stor hjälp för många flickor som har börjat våga söka hjälp, samtidigt som den har fått en stor massa att romatisera hela "fenomenet" små flickor som har det så jävla bra att dom inte ens vet om det, det enda dom vill är att ha uppmärksamhet "titta på mig jag skär mig det är så synd om mig buhu* överallt finns dom på alla communityn under namn som ihatemylife bloodangel, trasig och så vidare, jag säger som så jag är inte fel fri när det gäller den här konsten att skära sig och hålla skenet uppe, okej mitt liv har faktiskt varit rätt okej till det hände en sak som verkligen fick mig på botten av allt och det var då jag började men jag ser inget som är vackert, jag förstår inte varför alla måste romatisera och tycka att det är underbart, lägga upp bilder på sina blodiga sår, och skriva sjuttioåtta dikter om dan som handlar om att dom vill dö, när dom inte ens mår dåligt utan bara tar en massa plats för dom som verkligen behöver, När det sen kommer någon som verligen har ett helvete så är det ingen som ser, den blir bara oskylldigt anklagad och placerad i samma fack som "the attentionwhores" dom som romatiserar vet egentligen inte vad det innebär att må så där jäkla dåligt, men har dom engång börjat så är det försent dom kommer snart att få veta vad det innebär och då kommer dom att ångra sig...hahh nu kommer alla att hata mig!

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards