Alla inlägg under mars 2007

Av jowjow - 20 mars 2007 18:58

hejhej!ehm jag är lat idag så jag kopar mitt inlägg från vintervila x]hm idag ägnade jag dagen åt att åka buss på morgonen så jag missade första lektionen(kör toppen, jag som behövde öva Gershwin) sen vandrade jag omkring och så blev det PA redovisning(jag "hann" inte göra) det var intressant Åsas PA var att utveckla sitt låtskivande hon spelade upp en Counrtylåt som lät precis som om den skulle ha kunnats spela på radio den var fin i alla fall,Davva o Anton spelade upp en jätte fin instrumetal låt som var väldigt sorlig och Davva som hade arrat den sa att det samanfattade de tre åren på gymnasiet och det blev lite sorlig stämning, Thomas berättade om sin konser där han spelade 100 låtar i rad xD bravo! Christian spealde upp Chicago låten "Hard To Say I'm Sorry" som han arrat själv och spelat in alla instrumet på själv! Hedda spelde upp grovmixen av en pianolåt som hon skrivit själv. Elias visade lite av den filmen som han gjorde. Anna och Helena spalde upp en av låtarna från skivan som dom gjorde för att lära sig hur det funkar i en studio, Erwin berättade om sin 70-tals konsert och Jonna visade sin musiksaga som hon gjort. Usch va alla har vart duktiga!!! sen vandrade jag omkring och sen blev det fika med Anna, Helena och Karro(stackarn som blitt sjuk:s ) sen hade jag foto o vi tittade på lite bilder som några tagit i studion, Lovisa hade tagit coola bilder på Siken, Ogan och Elias :D Så fick vi en ny uppgift som jag ser frammemot! aa de va typ min dag så;^^puuss//jowjowLåt: That Joke Isnät Funny AnymoreArtist: The SmithsAlbum: The Wolrd Won't ListenText:Park the car at the side of the roadYou should knowTime's tide will smother youAnd I will tooWhen you laugh about people who feel soVery lonelyTheir only desire is to dieWell, I'm afraidIt doesn't make me smileI wish I could laughBut that joke isn't funny anymoreIt's too close to homeAnd it's too near the boneIt's too close to homeAnd it's too near the boneMore than you'll ever know ...Kick them when they fall downKick them when they fall downYou kick them when they fall downKick them when they fall downYou kick them when they fall downKick them when they fall downYou kick them when they fall downKick them when they fall downIt was dark as I drove the point homeAnd on cold leather seatsWell, it suddenly struck meI just might die with a smile on myFace after allI've seen this happen in other people'sLivesAnd now it's happening in mineI've seen this happen in other people'sLivesAnd now it's happening in mineI've seen this happen in other people'sLivesAnd now it's happening in mineI've seen this happen in other people'sLivesAnd now it's happening in mineOh ...I've seen this happen in other people'sLivesOh ...And now it's happening in mineHappening in mineHappening in mineHappening in mineHappening in mineI've seen this happen in other people'sLivesOh ...And now, now, now it's happening in mine(I've seen this happen)Happening in mineOh... now, nowI've seen this happen in other people'sLivesOh ...And now it's happening in mine(Happen)Happening in mineOh ...Happening in mineHappening in mineHappening in mineI've seen this happen in other people'sLivesOh ...And now, now, now it's happening in mineHappening in mineMine, mineHappening in mine

Av jowjow - 19 mars 2007 19:01

hejhej!uhh vilken dag det märks att det har blivit omslag i vädret! ujujuj! i alla fall ikväll blir det inget plugg fokuserar på det imorrn istället, utan jag ska bara hänga här tills det blir 24 och efter det blir det Prison Break<3 idag ska jag ge er en liten lista:pJag har:(X) snott den här listan från nån(X) rökt en cigarett( ) rökt en cigarr(X ) varit full(X) varit kär(X ) blivit dumpad(X ) dumpat någon( ) fått sparken( ) varit i knytnävsslagsmål(X ) rymt hemifrån(X ) haft känslor för någon som inte känt samma sak( ) blivit arresterad( ) hånglat med en främling(X ) gått på en blinddejt(X ) ljugit för en kompis( ) varit kär i en lärare(X ) skolkat( ) legat med en medarbetare( ) sett någon dö(X) varit kär i en av mina internetkompisar( ) varit i Tunisien( ) varit i Grekland( ) flygit( ) spytt i en bar( ) sett en del av mig själv brinna(X) ätit sushi( ) åkt snowboard( ) crowdsurfat under en konsert( ) varit i ett våldsamt förhållande( ) tagit smärtstillande(X) älskar eller saknar någon just nu(X) legat på rygg och sett molnen flyga förbi(X) gjort en snöängel( ) haft ett te-party(X) byggt ett sandslott(X) hoppat i en vattenpöl(X) lekt uppklädd(X) hoppat i en lövhög(X) åkt släde(X) fuskat när jag spelat spel(X) varit ensam(X) somnat i skolan/på jobbet( ) använt ett falskt id(X) tittat på en solnedgång( ) varit med i en jordbävning( ) rört en orm( ) sovit under stjärnorna(X) blivit kittlad( ) blivit rånad(X) blivit missförstådd( ) tagit hand om ett råddjur/en get(X) vunnit en tävling(X) gått mot rött( ) blivit avstängd från skolan( ) varit i en bilolycka( ) haft kramp(X) känt mig som en utstött( ) ätit ett helt glasspaket på en natt( ) dansat i månljus(X) hatat mitt utseende( ) varit vittne till ett brott(X) ifrågasatt mitt hjärta( ) varit besatt av post-it lappar(X) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna(X ) varit vilse(X) varit på andra sidan landet(X) simmat i havet(X ) kännt som om jag håller på att dö(X) gråtit mig själv till sömns( ) lekt polis och rånare(X ) sjungit karaoke(X ) betalat för mat med bara mynt(X) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort(X) busringt(X) fångat en snöflinga på tungan( ) dansat i regn( ) skrivit ett brev till tomten( ) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr dig om(X) blåst bubblor( ) gjort upp eld på en strand( ) förstört en fest(X) åkt rullskridskor(X) fått en önskan inslagen(X) burit pärlor( ) hoppat från en bro( ) ätit hund/katt-mat(X) sagt till en främling att jag älskar honom/henne(X) kysst en spegel(X) sjungit i duschen(X) burit en svart klänning(X) drömt att jag gift mig med någon( ) limmat fast min hand i något( ) fastnat med tungan i metall( ) kysst en fisk( ) varit en cheerleader(X) suttit på ett tak( ) skrikit så att jag inte fått luft( ) byggt en kärra( ) pratat i telefon i mer än sex timmar(X) stannat uppe hela natten( ) inte duschat på en vecka(X) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet(X) klättrat i träd(X) haft en träkoja( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger( ) spelat kyckling( ) blivit puttad i en pool med kläderna på( ) blivit tillsagd av en främling att jag är het( ) brutit ett ben( ) fångat en fisk och sen ätit den(X) fångat en fjäril(X) skrattat så mycket att jag grät(X) gråtit så mycket att jag skrattade(X) fuskat på ett prov(X ) haft en Britney Spears-skiva(XXXXXXXXXXXXXX) glömt någons namn( ) sovit naken( ) gått i en klass med enbart människor av det motsatta könet( ) gillat orup( ) tillverkat en skateboard(X) kunnat knyta en slipsknut( ) sagt till någon att denne förtjänar att dö och menat det(X) ätit brända marshmallows( ) bitit någon i kinden( ) trott att jag kunnat flyga( ) lekt pirat/sjörövare(X) gjort en skattkarta(X) gillat backstreet boys(X) gillat spice girls( ) somnat i en låda( ) kastat/slagit/sparkat sönder ett fönster(X) sportat( ) varit rädd för vampyrer( ) byggt en lådbil( ) livnärt mig på gröt( ) förolämpat folk genom att kalla dem ”kvinna”(X) gått barfota i snö( ) gått naken genom en stad( ) hängivit mig åt en religion( ) varit ikädd en kort rosa klänning och pratat om brad pitt som om vi kände varandra(X) spelat flöjt(X) tagit fel på veckodag( ) haft en magnus uggla-tröja( ) ätit picknick på ett tak(X) klättrat i berg( ) rökt mossa( ) ätit myror( ) varit allergisk mot kall falukorv(X) gråtit över spilld mjölk( ) ätit bullar i en hiss(X) byggt en koja( ) kört traktor(X) pallat körsbär( ) läst kafka och känt mig svår(X ) målat hus( ) blivit kallad för hora( ) kallat någon för hora(X) varit kär i en seriefigur( ) snattat på ica( ) hällt isbitar i någons kalsonger( ) kittlat en polis( ) badat naken i havet(X) badat med kläder(X) skrattat när någon gjort sig illa(X) kastat kottar på någon(X) kramat någon första gången vi träffats( ) drömt om att döda någon (önskedröm eller sovdröm?)(X) ridit(X) bakat bullar( ) somnat i telefon(X) haft sönder saker( ) varit i slagsmål(X) varit på festival( ) pussats med en kändis( ) kunnat jonglera( ) ätit rå potatis(X ) sett en snygg finländare( ) bjudit en kändis på bira(X) spionerat på någon( ) cyklat enhjuling( ) vunnit på lotto(X) ätit smör( ) skaffat barn( ) varit nära döden( ) gått med i ett demonstrationståg( ) varit naken på ett tåg haha xD bara för att det är så sjukt poppis med sånna där nu för tiden:ppuuss på er//jowjowMusik!Låt: BabyArtist: Melody ClubAlbum: Face The MusicText:i don't know what you're looking forbut it's a waste of timei can't take it anymorenot a second timegirl you've got to stand upand tell me what i'm doing wrongi say you've got to stand upand tell me what i'm doing wrongbaby can you hear mei can't reach your mindi want you near me baby all the timeit should be easywell, it never is with you, babyi don't know what you're looking forbut it's a waste of timelove comes easy when you're youngand life has just begungirl you've got to stand upand tell me what i'm doing wrongi say you've got to stand upand tell me what i'm doing wrongbaby can you hear mei can't reach your mindi want you near me baby, all the timeit should be easywell, it never is with youmaybe if you show me, teach me how it's donei want to know you, feel you, be the oneit should be easywell, it never is with you, babyyou've got to stand upand tell me what i'm doing wrongi say you've got to stand upand tell me what i'm doing wrongso baby can you hear mei can't reach your mindi want you near me baby, all the timeit should be easywell, it never is with youmaybe if you show me, teach me how it's donei want to know you, feel you, be the oneit should be easywell, it never is with you, baby

Av jowjow - 18 mars 2007 14:53

hejhej!åhhw idag har jag inte mycket att säga förutom att jag är helt kär i Lisa Miskovsky just nu<3 De händer inte så mycket på söndagar i mitt liv så att det är lika bra att inte skriva något hehe xDpusss//jowjowLåt: Acceptable LossesArtist: Lisa MiskovskyAlbum: ChangesText:kan tyvärr inte hitta texten nånstans:(

Av jowjow - 17 mars 2007 20:14

hejhej!happ i da har ja inte gjort mycket mamma fyller 40 så vi har bara haft mys idag typ och nu snart ska vi äta tååååårta o sånt däringa gott;^^ aaa de va väl i stort sett alltpöööss heeej//jowjowLåt: That Joke Isn't Funny AnymoreArtist: The SmithsAlbum: Meat Is MurderTextPark the car at the side of the roadYou should knowTimes tide will smother youAnd I will tooWhen you laugh about people who feel soVery lonelyTheir only desire is to dieWell, Im afraidIt doesnt make me smileI wish I could laughBut that joke isnt funny anymoreIts too close to homeAnd its too near the boneIts too close to homeAnd its too near the boneMore than youll ever know ...Kick them when they fall downKick them when they fall downYou kick them when they fall downKick them when they fall downYou kick them when they fall downKick them when they fall downYou kick them when they fall downKick them when they fall downIt was dark as I drove the point homeAnd on cold leather seatsWell, it suddenly struck meI just might die with a smile on myFace after allIve seen this happen in other peoplesLivesAnd now its happening in mineIve seen this happen in other peoplesLivesAnd now its happening in mineIve seen this happen in other peoplesLivesAnd now its happening in mineIve seen this happen in other peoplesLivesAnd now its happening in mineOh ...Ive seen this happen in other peoplesLivesOh ...And now its happening in mineHappening in mineHappening in mineHappening in mineHappening in mineIve seen this happen in other peoplesLivesOh ...And now, now, now its happening in mine(Ive seen this happen)Happening in mineOh... now, nowIve seen this happen in other peoplesLivesOh ...And now its happening in mine(happen)Happening in mineOh ...Happening in mineHappening in mineHappening in mineIve seen this happen in other peoplesLivesOh ...And now, now, now its happening in mineHappening in mineMine, mineHappening in mine

Av jowjow - 16 mars 2007 19:20

hejhej!ihhhhh idag fyller älsklingen 37år det är stort! jaaaw va underbart;^^ mihhiw...plus att jag har fått nya bra låtar av Rasmus:D och jag har lånat nya skivor på bibblan ska snart lyssna på dom hihiUltra-Depeche ModeEdward The Great-Iron MaidenFundamental-Pet Shop BoysFace The Music-Melody ClubMeat Is Murder-The Smithslalala;^^//jowjowMusikLåt: Precis Som LäderArtist: Jones&GiftetAlbum: DemoText:mmmmh..hur hon älskar att klä sig i läderbär sin stora kärlek precis som kläderhon visar upp sig och jag är inte senatt betrakta hennes miljoner kronors fyndmmmmh..hon älskar att se ut som det regnarvärdelös känns all den tid jag ägnartill att titta på när hon rakar sina benvad spelar det för roll när hennes hud är så len?mmh..och jag undrar vart hon tar vägennär hon går hemoch jag undrar hon är villig ????och jag frågar dig var(just här)och jag frågar dig när(just nu)och jag frågar dig hurläderpiska, kedjadkom igen kom igen kom igen kom igen kom igenstora längtan som sprit och cigaretterhan som inte finns ger oss sina nätterskriver kärleksbrev på restaurangernas servetterför att kunna sova äter hon tabletteroch jag undrar vart hon tar vägennär hon drömmeroch jag undrar vad hon har i sitt huvudnär hon drömmeroch jag frågar dig var(just här)och jag frågar dig när(just nu)och jag frågar dig hurläderpiska, kedjadkom igen kom igen kom igen kom igen kom igenoch jag frågar dig var(just här)och jag frågar dig när(just nu)och jag frågar dig hurläderpiska, kedjadkom igen kom igen kom igen kom igen kom igen

Av jowjow - 15 mars 2007 18:13

hejhej!awwwwwwww jag är sjukt glad just nuw! för att så här är läget va att The Hives kommer att göara en av två exlusiva sverigespelningar på yran! ojojo plus att dom där kommer att framför exlusivt material från sin kommade platta!:D lalal *happy* ABRA CADAVER lalalal TWO TIMING TOUCH AND BROKEN BONES....PELLE<33333 jaaa super bästastspusss o kjam//jowjowMusikLåt: StrangeloveArtist: Depeche ModeAlbum: The Singels 86>98Text:Therell be timesWhen my crimesWill seem almost unforgivableI give in to sinBecause you have to make this life liveableBut when you think Ive had enoughFrom your sea of loveIll take more than another riverfullAnd Ill make it all worthwhileIll make your heart smileStrangeloveStrange highs and strange lowsStrangeloveThats how my love goesStrangeloveWill you give it to meWill you take the painI will give to youAgain and againAnd will you return itTherell be daysWhen Ill strayI may appear to beConstantly out of reachI give in to sinBecause I like to practise what I preachIm not trying to sayIll have it all my wayIm always willing to learnWhen youve got something to teachAnd Ill make it all worthwhileIll make your heart smilePain will you return itIll say it again -- painPain will you return itI wont say it againI give inAgain and againI give inWill you give it to meI give inIll say it againI give inI give inAgain and againI give inThats how my love goesI give inIll say it againI give in

Av jowjow - 14 mars 2007 17:23

hejhej!åhhhhw baaajs vad jag är laaat! jag for hem tidigare för att plugga men det gick ju åt skogen! i alla fall helst jsukt men fick just lust att börja på min PA rapport! lika bra o göra det när jag fick sån lust till det nog för att jag inte borde prioritera det eftersom att det är onsdag idag och på fredag ska jag lämna in en svenska uppgift och en religions uppgift som inte ens är påbörjade och PA rapporten ska bara lämnas in ett utkast på till vecka 13! tss aja skitsamma lika bra o göra det nu innan jag ångrar mejj!//jowjowMusikLåt: Tyst I SalenArtist: Nina RochelleAlbum: MörkertalText:Lysrör och korridorerJag ser kolsvarta prognoserDet e trångt här mellan skåpenTusentals psykoserHans punktsättarblickMot uppriktighetenJag vakendrömmer en kyssMed auktoritetenDet blir en skyltfönsterdrogEtt liv med varuhusreglerAllt vi har lärt ossSå som jag ser detMen det är tyst i salenBetygen delas utFör vissa har allt börjatFör andra tar allt slutIngen vill granska redaktionenTrots att stan e full av pedanterMen det krävs tjugofem poliserPå tio demonstranterLag A ska möta lag BMed hjälp av läroplanenDet här e vad som behövsDet bästa för barnenLöpsedlarnas våld:"SEX i veckofinalen"Det här e vår tidPrecis som vi vill ha denMen det e tyst i salenBetygen delas utFör vissa har allt börjatFör andra tar allt slutDet e tyst i salenNär du ska bli bedömdAllt ska tas ifrån digDin åsikt och din drömHär står en avbytarbänkOch ett väntrum till den du ska bliDet e ett vattentätt systemVår ljuva skolgårdshierarkiMen du chockerar med att leDu nästan skrattar i en evighetNär du fattar att du eSå mycket mer än någons idèOch hur kan jag vara en hotbildNär jag saknar strategierJag föll för oskolade tankarJag föll för utopierMen det e tyst i salenBetygen delas utför vissa har allt börjatFör andra tar allt slutDet e tyst i salenNär du ska bli bedömdAllt ska tas ifrån digDin åsikt och din drömALLT SKA TAS IFRÅN DIGALLT SKA TAS IFRÅN DIGALLT SKA TAS IFRÅN DIGALLT SKA TAS I FRÅN DIG...

Av jowjow - 13 mars 2007 19:13

hejhej!åhhhhw idag var det verkligen vår i luften och varmt och helt underbart;^^ hade inte en jacka när jag for till skolan:D mihhiw va najjsigt alltså...åhhh igår var det inte sötatse ever i Prison Break! åhhh Michael fick ju ätnligen vara med Sarah<3 åhhhw...men den dumma Mahone lyckades "döda" Haywire>__< och Bellick jobbar för Mahone utan att veta vad Mahone är ute efter, plus att Kellerman kom på Kims lilla bluff! i alla fall bästigaste är juw Miche och Sarha;^^ hihi *nörd* lalal imårrn dubbel avsnitt av Grey's Anatomy!!!!<3 Dr McDreamy *drooool* xDVÅÅÅÅÅRRRUUUUSpussola o krääääm//jowjowMusikLåt: I Samma BilArtist: Bo Kaspers OrkesterAlbum: HundTextVi sitter i samma bil, vi sitter i samma bilTusen år och tusen mil, vi sitter i samma bil.Om det här är vad du vill, kan jag åka tusen tillEn silverfärgad bil, vi sitter i samma bil.Vi sitter i samma bil, en silvergrå missilEn bomb i motsatt fil, vi sitter i samma bil.Om man somnar för en stund, tar det slut på en sekundFör jag har velat dö med stil, vi sitter i samma bil.För vi har varann, för vi har varannDet finns dom som säger, jag tror det är sant.Det finns ingenting, det finns ingenting vi inte kan,För vi har varann.Jag behöver dig just nu, för mig finns bara duFör mig finns bara du, jag behöver dig just nu.Om man somnar för en stund, tar det slut på en sekundEn silvergrå missil, vi sitter i samma bil.För vi har varann, för vi har varannDet finns dom som säger, jag tror det är santDet finns ingenting, det finns ingenting vi inte kan.För vi har varann, för vi har varann,Det finns dom som säger, jag tror det är santDet finns ingenting, det finns ingenting vi inte kan,För vi har varann.x4 Tusen år och tusen mil, vi kan åka tusen tillTusen år och tusen mil.

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards