Alla inlägg under juli 2012

Av jowjow - 30 juli 2012 15:01

Hej!


Ja för det var ju yran och som alla vet så är ju det alltid så att yran avslutas med presidentalet och att det "nya året" firas in, det regnade och regnade och regnade, jag, sofia å jossan trampade omkring i lera med regnkläder fast det hjälpte inte så mycket tyvärr. Men för mig var det dock värt alla timmars väntan. Fick ju som jag ville och hamnade längstfram vid staketet och hade bästa platsen på Lars Winnerbäck <3, Ja behöver inte säga så mycket om det, det var bra, så in i helvete som bra som jag visste att det skulle vara sedan innan :) Var dock som en dränkt katt efteråt, alltså skojar inte allting var genomblött och ändå hade vi fått torra jackor precis innan talet. Så kommer väl bli förkyld nu också, som att jag behöver några fler sjukdagar, snart kommer folk bli ganska arg på mig på jobbet tror jag :(


Söndagen var inte alls nå kul för mådde skit igen, kändes verkligen som om man skulle ha druckit, och idag så skulle jag ringa till MVC men så har dom bara telefontid mellan 11-12, typiskt! Måste i alla fall få nånting för det här, för det går inte längre, pallar inte att må illa varenda jävla dag, orkar inte!


Det är grått och trist, regnade massa i morse, har inte så mycket hopp om att augusti ska bli fin, ska nog ta och köpa mig ett par gummistövlar, känns som att det kan behövas :P Tur i alla fall att konserten på fredag är inomhus!



Av jowjow - 28 juli 2012 11:48

Hej!


Alltså längtar så inihelvete sjukt mycket tills ikväll, fina fina fina underbara älskade Lasse <3 Går ibland inte ens att beskriva för vissa hur man kan förlora sig i viss sorts musik, men så är det bara. Jag har varit fast sen första tonerna jag hörde nångång kring 04 när jag blev normal och började lyssna på riktig musik, haha! Ikväll jubilerar jag med min 10:e konsrt på 7 år, det är kanske inte mycket för vissa, men är sjukt nöjd med att jag lyckats se honom minst 1 gång per år sen 2005 :) Kan ännu inte ens förstå att jag har träffat honom och kramat honom och fått hans aoutgraf, alltså det var nog en av dom största sakerna i mitt liv. Kommer aldrig att glömma det <3 Sen en anna fin sak var ju när jag lyckades vinna biljetter till specialspelningarna som var under 2011. Skrek av lycka när jag fick veta att jag hade vunnit, det var också fint, bara Lasse och en gitarr på en litet scen. Underbart! Låter typ som en 14-tis haha, men det är bara det att viss musik är så kopplad till känslor och tankar för mig, och massa händelser som för alltid kommer att spelas upp i mitt minne till hans låtar. Både bra och dåliga saker, men jag finner alltid tröst och enorm glädje i musiken. Kommer alltid att hålla det varmt om hjärtat. Har ingen aning hur allting kommer gå nästa år, men ska verkligen försöka åka på nån spelning om det blir nånting. Hoppas verkligen på det! Nu ska jag fortsätta peppa för ikväll, vet redan att det kommer bli magiskt, brukar alltid va jätte bra på yran. Ska föröska få en plats längstfram, för det kan nog bli  min sista konsert på länge som jag kan stå så långtfram <3

Av jowjow - 26 juli 2012 21:39

Hej!


Bortsett från att jag är så jävla trött på att må illa så är jag ändå glad. Alltså det lixom pirrar i magen när man kollar på alla söta bilder som Ida har på instagram, lilla familjen, så himla fina! Men allting känns så himla overkligt just nu, det är ingen mysig känsla att bara gå runt och må illa och kräkas hela tiden, eller behöva gå på toa sjutioelva gånger på natten! Jag tycker att det har varit så här i en evighet nu. Men veckorna måste ju ändå snigla sig fram. Känns som det aldrig blir dags för UL. Jag vill ju bara få se mitt lillhjärta och veta att allt är som det ska!


Och ja till alla er som inte visste så vet ni ju nu, om ni inte hade listat ut det redan och till er som redan vet så är läget detsamma. Dock undanbedas alla diskusioner på FB om detta. Här på bloggen är det inte så många som vet vem jag är, men ni som känner mig som läser här får inte skriva något på FB, för jag vill själv vara den som släpper den stora nyheten där, när läget är det rätta :)


Nu ska jag äta lite jordgubbar och fortsätta läsa, läte ute Hungerspelen på 2 dagar bara och är nu inne på del 2 Fatta Eld, alltså älskar filmen, och boken var också jätte bra, så läs den! Hoppas dom kommer göra film av dom andra böckerna också. Jo på tal om film hoppas på att må bättre imorgon för att tänkt att gå på bio, ska kolla på Batman, allatså Christian Bale

Av jowjow - 24 juli 2012 12:52

Hej!


Åhhhh det har fixat sig, Sundsvall och kent here I come <3 Kan inte annat än va lyckligare just nu, haha mmm mina fina pojkar, alltså även om jag tyvärr måste genomlida en spelning med Magnus Uggla först så ska jag stå längst fram!!!! Mina gamla takter sitter i längst inne och dom vaknade till liv på trädgårn, haha!


Nåja nu ska jag ta och ila tillbaks till jobbet för eftermiddags passet, lika bra att gå hårt ut på en gång när man ändå ska börja jobba lixom!



Av jowjow - 21 juli 2012 22:01

ha har precis upptäckt denna fantastiska app! bra för mig som inte alltid orkar sitta vi datorn, nu kanske det blir fler inlägg ;)


jaha det är sommarfest här i grimnäs, jag ligger inne och känner mig mer som ett UFO. Alla känner ju alla här i byn, men antingen är det småbarn eller folk över 50 lixom ingen man lär känna. Niklas sitter och dricker öl med Ulf och Andre  Jag är inte så super social av mig och rätt blyg, blir inte lättare när man är nykter heller.


Jaha får väl skylla mig självt tänker ni, men det är inte så lätt. Saken är inte bättre av att jag mår jätte illa oxå. Det är jobbigt med all väntan.


All luft och energi går ur mig då jag bara mår illa hela dagarna och till veckan börjar man jobba igen, har redan haft för många sjukdagar! Men de blir väl bättre ?!


Nåja ska fokusera på bra saker nu, yran om en vecka ska se älskade Lasse


ska väl gå ut en sväng och se om de e nå livat haha!

Av jowjow - 15 juli 2012 10:55

Hej!


Sitter på hotell i gbg, sista dagen eller timmen, chekar ut kl 12 och beger mig iväg för vidare äventyr! Det har varit en super fin vecka, om än vädret har varit precis lika kasst som övriga sommaren. Började bila ned i söndags natt, stannade och sov i bilen och sen körde vi vidare. Måndagens destination var Grebbestad och där stannade vi till onsdag morgon.  Kollade på lite hällristningar, åt massa god mat och shoppade. Niklas träffade sina gamla arbetskamrater, det var mycket trevligt.


Onsdagen så började vi köra mot Göteborg. Vi tog vägen. längs kusten så man fick se alla fina små byar, i Smögen så stannade vi ett tag och shoppade och åt en super god räkmacka :) Vi kom fram till Göteborg ganska sent och chekade in på hotellet. Super bra att man får bo och äta billigare bara för att Niklas jobbar på Scanic :)


Torsdagen blev verkligen en heldag på Liseberg, vädergudarna var med oss och solen sken, åkte inte så mycket karusell dock men blev några favoriter :) Sen kom Sofia och Ulf, så vi spelade massa spel och åt god mat å gick runt, en toppen dag, var rätt mör i fötterna när man kom hem dock!


Fredagen blev en shoppingdag på Nordstan och sen på kvällen så var det dags för Lars Winnerbäck på Trädgårdsföreningen, värdet var med oss och allting var så himla fint. Hade en jätte bra plats, å nya bandet var jätte bra, han spelade även 3 nya låtar, det var super! Underbar kväll. Bestämde mig genast för att dra på yran eftersom man är ledig då, kommer inte få med mig nån dock, men får väl sitta vid staketet hela kvällen å vänta då haha :P Underbara fina Lasse <3


Lördagen björd på regn och regn och regn, men vi hade bestämt att vi skulle åka ut till Älvsborgs fästning med Sofia och Ulf, så då gjorde vi det, regnet slutade när vi kom till ön och det blev riktigt varmt å härligt. Var intressant att gå  där och se på allting, vi fikade även, det var trevligt. Sen när vi kom tillbaka till stan så gick på HardRock Café för att äta middag, det var mysigt där. Sen skulle vi iväg på ännu en spelning, keeeeeeeeeeeent <3 ÅHHHHH, ska inte ens börja skriva för kommer inte kunna gre rättvisa ord för hur bra det var. Säger bara en sak dom spelade Berg&Dalvana och då typ dog jag. så himla himla fint <3 Önskar att dom hade kunnat skippa Kärleken Väntar för den är så sjukt tråååååkig, men det var det enda som var dåligt. Dom spelade alla mina favoriter från nya skivan, gillade till och med Isis&Bast. Sen var det ännu en ny vers på MIDVH, hörde inte riktigt allting, men det lär sjukt fint. Älskar att dom ändrar på den hela tiden, saknade dock konfettin på slutet, men det var magiskt ändå! Haha oj nu skrev jag lite för mycket ändå, men ja om nån har lust så tar jag gärna emot skjuts till och från Sunsvall om 3 veckor ;)


Nåja nu ska vi packa ihop här och bege oss i väg, Ullared är nästa stop och sen ska vi börja åka hemåt, snart slut på semestern ju :( Men längtar hem, ska bli skönt! Vill även kolla posten haha, vet att jag har ett fint litet brev som väntar på mig som talar om för mig när jag ska få se mitt lilla hjärta<3 ;)


//jowjow

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Skapa flashcards