Alla inlägg under januari 2016

Av jowjow - 31 januari 2016 18:59

Hej!


Jaha ännu en vecka har gått, det käns bra. Jag var lite besviken på veckans resultat först då jag inte minskat i cm på 2 av mina mätställen, vilket faktiskt är helt normalt. Går ju inte på en sväkt diet utan äter ju faktiskt mat, mycket mat, men bra mat hela tiden! Men -2kg och 9cm det betyder att totalt har jag tappat 6kg och 39cm på två veckor, och det är så mycket bättre än jag kunde ens drömma om. Jag bar så skeptisk till detta. Kam det ens funka? Jo uppenbarligen så funkar det! Jag är pepp på ännu en vecka! Framförallt så r jag otroligt nöjd med vårat nya tänk kring mat. Idag skulle vi ta en utflykt med barnen och åka pulka. Så istället för att packa ner massa mackor och kakor, kokade jag tomatsoppa och så köpte vi vegetarisk korv :) Fantastiskt!



Av jowjow - 28 januari 2016 23:04

Hej!


Ja dagarna rullar på, det börjar kännas riktigt bra nu. Har mina rutiner på morgonen och kul att stå i köket på kvällarna när barnen somnat, och förbereda för morgondagen. För att det här ska funka med två barn så är verkligen planering viktigt. Samt att det får mig att känna mig lugnare. Idag åt vi bla blomkålsmos så himla gott till och med A som varit så kinkig med maten åt av det :) Jag vet att jag kan berka super peppa på detta nu och att de är lätt så här i börja av nått nytt. Men jag är också medveten omnatt det kommer komma dagar då jag vill ge uop, då jag vill skita i allt och trycka 4 hamburgare på raken typ. Det är då jag kommer behöva ert stöd. Det är då ni måste peppa mig att aldrig ge upp. When you feel like quiting, remember why you started!


Idag gjorde jag också ett val jag är nöjd med, då jag lämnat V på föris så kunde jag ta bussen hem direkt. Men istället gick jag till ica maxi och mötte upp N så handlade vi där, då han slutade tidigt idag eftersom han är sjukskriven och bara arbetstränar denna veckan. 



Godnatt!

Av jowjow - 24 januari 2016 23:36

Hej!


Då var vecka ett avklarad. Trodde aldrig den skulle ta slut! Är grymt stolt och nöjd över mig själv. Har tappat 4kg och 30cm runt om på kroppen. De trodde jag aldrig. Imorgon kickar vi igång vecka 2 med en riktig kolhydrats dag. Som jag längtat! Ni kan följa mig på insta för bilder (jowjow88) är så taggad på denna resa. Nu kör vi! 50kg ska bort. Visserligen inte på dessa 12 veckorna bara för det går inte. Men till nästa år. Det blir en lång kamp så behöver ert peppande när det går dåligt. Go go go!

Av jowjow - 22 januari 2016 21:33

Hej!


Ja då är vi i slutet av dag fem och fantasin börjar tryta på vad man ska äta. Allt känns super segt och jag är fortfarande hungrig konstant. Saknar inte saltet men grönsaker så ik åt helvete! Ställde mig på vågen idag och jag kan i alla fall avsölja att det går åt rätt håll som tur är. 


Igår fyllde ju lilla ottis 1år så fort det gått! Vi fick också besked om att vi fått plats på campua från och med 1/3 så det är väldigt blandst just nu. Jag tycker det är alldeles för tidigt att skola in då han bara kommer va 13månader. Men samtidigt så behöver vi det pga ekonomin. Jaja får se hur det går! Nu ska vi äta dagens sista mål och planera en matlista för kommande vecka! 

Av jowjow - 20 januari 2016 19:27

Hej!


Idag har varit en riktigt dålig dag på alla sätt och vis. Samt att det gick åthelvete med middagen. Så fick akut byta till kyckling som jag hade klart i kylen. Blää. Allt skriker ge upp. Sluta. Ät en semla och var glad. Nä fy farao imorrn tat vi nya tag. Då blir det också en utmaning då det blir massa godsaker för alla dnta då minstingen i familjen fyller 1år!!! Herregud vas fort det går. Tänk vid ddn här tiden för ett år sedan hade mina värkar precis börjat. Då hade jag ingen aning om vem som just precis efter midnatt skulle titta ut till oss. 😄

Av jowjow - 19 januari 2016 20:25

HEJ!


Dag två har också flutit på utan problem. Fortfarande hungrig men dricker mer vatten. Försöker hålla modet uppe, ska klara detta! Återkommer senare i veckan om hur det går.

Av jowjow - 18 januari 2016 17:33

Hej!


nu är det dags att ta upp mitt bloggande igen! Det jag mest kommer fokuseta på så här i början är vår nya livsstilsförädnring som vi hoppas uppnå bla genom att äta fitlines produkter. Men även lära oss om att äta bättre. Odag är första dagen av 90 som vi ska göra detta. Första veckan är vad man kallar för vitaveckan. Då äter vi bara proteriner för att rensa kroppen. Så idag började jag morgonen med att dricka ett glas activize sen blev det 150g protein till frukost. Blev vanligt kokt ägg med peppar (får ej ha salt under första veckan heller!). 15 minuter efter frukosten ska man dricka ett glas vatten. Lunchen blev 150g lax som vi hade bakat i ugnen redan igår, med bla vitlök, chili, lime och örter. Det var faktiskt gott utan salt meb så trist utan tillbehör. Dagens middag blev färsbiff med örter samt ett glas restorate 15 minuter efteråt. Än så länge käns det okej, fick en så kallad flush efter morhpndrinken, att man blir röd och varm på vissa ställen på kroppen. Lite obehagligt men det gick över ganska snabbt. Jobbigt att man inte ens får äta grönsaker och så känner jah mig väldigt hungrig. Men är van att äta så stora portioner, samt småäta så är inte alls van detta.  Har ju gjort ett par veckor med itrim innan jag blev gravid och känner att detta kan inte vara värre. Jag är taggad! Har ett mål kvar för idag, tror det blir kokosplättar. Dom är gjorda på ägg och utan mjöl så alltså protein :) nu kör vi! Häng med på min resa.

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards