Alla inlägg under augusti 2012

Av jowjow - 30 augusti 2012 11:48

Hej!


Idag är man ledig så sitter å chillar, har världens jobbigaste hosta så har så jävla ont i halsen å kan knappt sova om nätterna, fy! Dricker mängder med honugsvatten och kutar på toa haha! I alla fall igår så var vi hos BM och då fick vi lyssna på bebisens hjärta <3 Det var fint så mätte hon lite och sånt, nu ska jag inte dit förän om 3 veckor och då ska dom ta lite nya blodprov å sånt. Sen var vi på barnenshus och kollade på barnvagnar, alltså  vilken djungel! Fattar inte att de ska kosta så mycket lixom nästan 10.000 för en grej som man har i några år bara. Alla behöver ju en barnvagn varför ska dom va så dyra? Näe vi kommer ju köpa en begagnad från blocket annars så går det inte, har fan inte råd annars! Fick i alla fall veta att man kan hyra babyskydd från dom så det ska vi göra istället för att köpa ett för det var också dyrt nästan 5000 kr!!! Shit alltså inte billigt att ha barn! I alla fall inte om man är fattig som vi och ska få allting att gå ihop på nått vis. Men de ordnar sig. Vi ska på IKEA om nån vecka och kolla lite på sängar och skötbord i alla fall så vi börjar väl där så har man ju i alla fall kommit en bit på väg.


Sitter å lyssnar på mitt 90-tal, alltså Aqua och sånt och minns när man var liten haha, borde egentligen städa men jag orkar faktsikt inte så ska ta hjälp av Niklas när han kommer hem, ska va duktig å ta fram nå mat ur frysen i alla fall det får räcka!

Av jowjow - 28 augusti 2012 16:57

Hej!


Jaha så var man inne i en ny arbetsvecka och är inte direkt peppad, alltså visst älskar mitt jobb och har underbara roliga arbetskamrater, brukarna är trevliga och man har alltid roligt för det mesta fast vissa saker kan fucka up. men jag känner lixom ingen pepp för det hela. Känner att jag inte går in i det här helhjärtat, lixom klistar på ett fake smile och går runt och är trevlig. Kan ju va för att det är svinkallt och höstigt på riktigt, eller så behöver jag verkligen bara vila upp mig. Förmodligen är det ju får det här med graviditeten också för jag brukar inte va så här trött, var mycket piggare förut när man tränade och sånt. Äter väl inte den bästa maten heller men jag är typ inte sugen på nånting heller, skit svårt att veta vad man ska äta ju!


Nåja har i alla fall fixat lite nya kläder för kan inte ha några byxer längre haha, så nu ska jag på jakt efter en BH imåra som jga kan ha, lite drygt att det lixom hoppar ur den jag har nu fast jag knappt rör på mig, och jag menar jag har ändå haft DD eller E och nu är det för smått, herre gud! Blir galen!


Längtar i alla fall tills vi ska börja ställa i ordning här hemma, men innan de kan börja så ska vi röja upp och packa ned massa saker i källaren så vi får mer utrymme i sovrummet. Men det ska bli roligt att börja pyssla och fixa! Nu ska jag ta mig en powernap för känner att jag behöver det, ska bli himla skönt å va ledig nu i 2 dagar!

Av jowjow - 22 augusti 2012 21:20

Hej!


Andra inlägget idag, är så himla frusterad! Tog med mamma å henns karl på middag, lyckades efter mycket ångest haspla ur mig nyheten om bebiseb, men ta mig fan blev precis som jag hade väntat mig. Hon kunde inte ens va lite glad för min skull, alltså fatta inte ens pytte lite. Började bara prata om att hon måste flytta! Men ska säga en sak, hon behöver fan inte vara en enda del av varken mitt eller barnets liv längre i så fall. Ska inte tvinga eller be henne om en endaste sak! Är både arg, ledssen och upprörd på samma gång fast jag visste att det skulle bli ungefär så här. Ska föröska lugna mig lite, som tur är kommer snart svämor hit himla tur att det finns dom som faktiskt kan vara glad för våran skull och som vill hjälpa oss!

Av jowjow - 22 augusti 2012 10:55

Hej!


Nu på morgonen har man varit på UL och kollat på lillplutten

Av jowjow - 21 augusti 2012 12:30

Hej!


Usch har åkt på dunderförkylning, kände det på mig redan förra veckan att de var nånting på gång, och nu är det ett faktum. Låter ungefär som en kråka och kan inte sova för är så himla täpt i näsan, blääää! Plus att på allt det här så kan jag inte ens öppna kylskåpet för lukten får mig att kräkas!!! Så har nu hoppat i min onepiece och ska väl glo på TV resten av dagen, kan i alla fall trösta mig med att det regnar ute så vädret är i alla fall på min sida!

Av jowjow - 15 augusti 2012 14:13

Hej!


Åhhhhhh önskar att jag hade massa pengar och ett fastjobb så jag kan få mitt drömhus, men just nu känns det som en omöjlighet! Alltså av en slump så hittade vi ett hus på blocket som ännu inte har blivit sålt fast det varit ute sen i februari! Kan ju bero på att det ligger i Gällö, men för oss vore det idealiskt med tanke på näheten till Niklas familj och möjligheten till barnvakt å sånt. Finn ju hyffsat bra med pendlingsmöjligheter till stan och läget på huset var underbart med skogen pecis på baksidan å på en lugn och mysig gata. Själva huset är ju väldigt stort för en oss som bara ska va 3 personer men finns så mycket potetial och vi drömmer ju redan om att bli ännu fler senare hiihi! Men i alla fall det är nyrenoverat i köket med ljus och öppen planlösning, en liten toalett och ett större badrum, 2 fina barnkammare och ett sovrum på övreplan, sen nere i källaren finns en stor tvättstuga, en stor öppen yta med öppenspis och 2 stora förråd varav ett som man kan göra om till spel/film rum eller gästrum. Sen en relaxavdlning med dush och bastu, hur sweet är inte det?? plus att det är en stor och fin veranda runtom hela huset och ena delen är inglasad, så är det ju även ett stort garage och en härlig gård, som förvisso måste fixas till men lite trädgårdsarbete blir bara roligt!


Jag har väl aldrig tänkt på hus direkt, men den här lägenheten kommer att bli för liten inom en snar framtid, vill ju att vårat barn ska få ett eget rum å allting, å om de kommer en till ja då går det inte att bo kvar här. Plus att jag vill att det ska va enkelt att bara gå ut på gården å leka. Dom ville ha 850 000, men priset kommer nog gå ned ytterligare då de inte blivit sålt ännu, jag vet bara inte hur vi ska få fram dom pengarna då jag inte är säker på att vi skulle få ett lån. Men jag vill verkligen ha det huset, alltså ser verkligen framför mig hur man skulle kunna fixa å äntligen få till ett datarum och få odrning på alla papper och skit som vi har. Ett riktigt utrymme att förvara alla saker på som man inte behöver, och framför allt en egen tvättsuga, alltså kommer bli döden att lyckas boka tvättstugan här 1 gång i veckan, och sen dessutom få med sig både tvätt och bebis ned för tappan och ut och iväg till nästa hus!


Det bästa är ju att vi skulle nästan inte behöva göra om något förutom i trädgådren och på utsidan av huset, resten är ju redan renoverat å fint målat, åhhhh skulle leva the dream där. Bara kunna promenera ned till vattnet eller går runt vid skogen. Gå ända bort till Grimnäs å hälsa på med bebisen.  Suck drömmer mig bort lite!

Av jowjow - 8 augusti 2012 15:23

Hej!


åhh det är så trist väder här, verkligen höst som sveper in utan nåd, tur att man har varit ledig idag, måste dock släpa mig iväg till affären så jag kan överraska Niklas med lite middag, eftersom han har varit så snäll nu i flera dagar och lagt mat åt mig :) Men i alla fall så idag fick jag äntligen kallelsen till UL ska dit om 2 veckor bara, wohooo! Åhh det ska bli så spännande, längtar!

Av jowjow - 7 augusti 2012 16:04

Hej!


I fredags så var man ju Sundsvall för att kolla på kent å det var precis så bra som jag hoppades på, hade bästa platsen längstfram vid staketet hur bra som helst :) Såg även Bryan Adams sen det var lite coolt, grymt trött var man då vi kom hem vid 5 på morgonen så var inte så pepp på jobbet på kvällen sen, men det har gått bra ändå!


Jag satt å räknade lite igår och om jag har räknat rätt så borde v 18 bli sista veckan i den här månaden så nu är det ju ändå inte så långt kvar, fast ändå som en evighet, man vill ju lixom bara se lilla miraklet lixom :)


Skönt att man är ledig nu efter jobbhelgen, blev nyss tillfrågad om jag ville hoppa in å jobba ikväll, men kände inte för det har inte mått så bra idag så har bara legat på soffan å kollat på Desperate Housewives, och druckit fruktsoppa, allstå har inte ätit det på flera år men nu har jag snart satt i mig 1 liter på 30 minuter och jag vill ha mer, haha crazy!



jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards