Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Desperate Housewife

Av jowjow - 15 augusti 2012 14:13

Hej!


Åhhhhhh önskar att jag hade massa pengar och ett fastjobb så jag kan få mitt drömhus, men just nu känns det som en omöjlighet! Alltså av en slump så hittade vi ett hus på blocket som ännu inte har blivit sålt fast det varit ute sen i februari! Kan ju bero på att det ligger i Gällö, men för oss vore det idealiskt med tanke på näheten till Niklas familj och möjligheten till barnvakt å sånt. Finn ju hyffsat bra med pendlingsmöjligheter till stan och läget på huset var underbart med skogen pecis på baksidan å på en lugn och mysig gata. Själva huset är ju väldigt stort för en oss som bara ska va 3 personer men finns så mycket potetial och vi drömmer ju redan om att bli ännu fler senare hiihi! Men i alla fall det är nyrenoverat i köket med ljus och öppen planlösning, en liten toalett och ett större badrum, 2 fina barnkammare och ett sovrum på övreplan, sen nere i källaren finns en stor tvättstuga, en stor öppen yta med öppenspis och 2 stora förråd varav ett som man kan göra om till spel/film rum eller gästrum. Sen en relaxavdlning med dush och bastu, hur sweet är inte det?? plus att det är en stor och fin veranda runtom hela huset och ena delen är inglasad, så är det ju även ett stort garage och en härlig gård, som förvisso måste fixas till men lite trädgårdsarbete blir bara roligt!


Jag har väl aldrig tänkt på hus direkt, men den här lägenheten kommer att bli för liten inom en snar framtid, vill ju att vårat barn ska få ett eget rum å allting, å om de kommer en till ja då går det inte att bo kvar här. Plus att jag vill att det ska va enkelt att bara gå ut på gården å leka. Dom ville ha 850 000, men priset kommer nog gå ned ytterligare då de inte blivit sålt ännu, jag vet bara inte hur vi ska få fram dom pengarna då jag inte är säker på att vi skulle få ett lån. Men jag vill verkligen ha det huset, alltså ser verkligen framför mig hur man skulle kunna fixa å äntligen få till ett datarum och få odrning på alla papper och skit som vi har. Ett riktigt utrymme att förvara alla saker på som man inte behöver, och framför allt en egen tvättsuga, alltså kommer bli döden att lyckas boka tvättstugan här 1 gång i veckan, och sen dessutom få med sig både tvätt och bebis ned för tappan och ut och iväg till nästa hus!


Det bästa är ju att vi skulle nästan inte behöva göra om något förutom i trädgådren och på utsidan av huset, resten är ju redan renoverat å fint målat, åhhhh skulle leva the dream där. Bara kunna promenera ned till vattnet eller går runt vid skogen. Gå ända bort till Grimnäs å hälsa på med bebisen.  Suck drömmer mig bort lite!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards