Alla inlägg under oktober 2014

v30

Av jowjow - 26 oktober 2014 21:30

Hej!


En stund över så nu tänkte jag att det är dags för en uppdatering. Jag har ju inte skrivit så mycket om hur denna gravididet har varit, men tänkte göra det nu. Gick ju in i v30 igår och vaknar fortfarande med illamående. Kräks varje morgon, men det är mycket bättre än i början, för då kräktes ja hela tiden vissa dagar. Har ju haft foglossning sen typ v15, men nu är jag så van att de gör ont att ja knappt tänker på det ibland. Men de käns ju alltid extra när jag gör saker som städa å promenera. Man har ju inte alls samma ork att leka å sånt, men idag gick vi faktiskt till lekparken en stund på förmiddagen och gungade. PÅ tisdag ska jag till BM så återkommer då om hur det var.


Jag klippte mig i onsdags och fick en otrevlig överraskning, har jätte skadad hårbotten så måste ha ett specialshampoo nu för att ja inte tål vanligt och kan tappa håret om ja inte får bort dom här utslagen :/ Men blev jätte nöjd med min nya frisyr i alla fall så det är ju huvudsaken haha!


På torsdagen så var det dags för hörselkontroll igen för Vincent å ja blir inte klok, nu har de ändrat sig med hörseln och dom säger att han hör bra på det som han alltid hört dåligt på och sämre på det som alltid varit bra?!?! Ska i alla fall få remiss till en logoped också men ingen ny hörsekontroll förrns om 6 månader!!! GAHHHHH att de ska vara så här, vill ju bara få ordning på det så att vi kan hjälpa honom!


Nåja nu blir det dags att krypa ner i sängen, man blir tröttt av denna dumma tidsomställning som dessutom gör att de är mörkt redan kl 17 bläää!

Av jowjow - 16 oktober 2014 20:16

Hej!


Helt otroligt i onsdags så lyckades ja äntligen få tag på BM men då va de dom på Torvalla MVC som svarade så fick ge massa uppgifter och så kommer dom ringa upp mig från Odensala MVC på måndag, men de är i alla fall på gång! Idag när jag lämnade Vincent på dagis så hade dom helt otroligt nog hittat den försvunna skon!!! Snacka om att ja blev glad alltså hade gett upp! I övrigt så har ja handlat idag och blev massa bilar till Vincent också haha! Nu är de bara tvätten som ska göras men får se när de finns nån tid. Ska ta å gå och kasta lite sopor imorgon så då ska vi se om de finns nån tid i helgen. Är lite jobbigt nu för att Vincent blir så ledsen när man lämnar honom på dagis men de går som tur är över efter en stund, men tråkigt att han inte är glad längre. Ja har som inte så mycket mer att berätta. Nu tar vi helg!

Av jowjow - 13 oktober 2014 21:15

Hej!


Åhh så dåligt allting går, har ju försökt få tag på BM hur länge som helst nu och när jag ringde idag kl 11 så har dom ändrat telefontiden till 08 istället, JAG BLIR GALEN! Så nu blir de nytt försök imorgon! Sen tappade ja en stövel förra veckan, hade fått nya till Vincent av mamma och dom låg under vagnen, en försvann och är ej återfunnen så är skitsur över det.


Här är det segt med läggningen nu igen, har varit lite slapp så han har fått sova i stora sängen med mig, men ska vänja av han vid det för att vill att han ska sova i sin egen säng nu, dels för att de är jobbigt då han sparkas i sömnen och ska helst ligga så nära mig som möjligt. Sen så blir de inte bra när bebisen kommer och man ska amma på natten då kan ja inte ha honom sparkandes bredvid liksom. Bebisen ska få sova direkt i spjälsängen från början, vilket vi ej gjorde med Vincent så han är så van att sova med oss. Men sängen står ju inne i vårt sovrum så vi är ju ändå nära hela tiden, bara de att han måste sova själv ändå vilket han är sur över. Så nu har jag legat här inne sen kl 19 och varit tråkig. Lagt ner honom i sin säng sjumiljoner gånger och sagt godnatt. Kan ej gå ut för att då gråter han bara och kommer upp direkt efter mig, och vill inte att han ska gråta sig till sömns. Så då är det bara att stå ut med att man får ligga här inne tills han somnar. Oftast går det mycket fortare men det är bara segt nu för att han inte får sova på stora sängen. Men känner att jag måste vara hård mot han nu och inte ge efter även om det tar tid att få honom att sova. Nu har han legat ett tag och snurrat med täcket men nu hör jag på andningen att han sover.


Tog in datan till sovrummet då jag kände att de här blir en sån kväll då de ej är nån ide att lämna rumet typ, så nu ska jag smyga iväg å göra nå mackor och te, sen ska jag kolla Sunset Beach innan jag ska sova. Imorgon ska Vincent på dagis och jag ska städa, måste dammsuga och skura, samt städa toan och vattna blommorna. Puh kommer va helt slut men som tur går de på en timme bara sen hinner ja ändå vila innan man ska hämta på dagis!

Av jowjow - 8 oktober 2014 21:04

Hej!


Puhhh dagen började inte bra, vinne vaknade vid 4 och höll på å tramsa till strax före 6 och vi skulle kliva upp kl 7 suck. Men lät han sova till 8 innan ja väckte han, och då vart han i alla fall glad för att vi skulle på dagis. Så hade ja inte mer än hunnit komma hem å kokat te så ringer dem från dagis och säger att han har gjort illa sig och att jag måste komma på en gång! Panik vad ska jag göra? Vänta på en buss som ja inte vet när den går å sen åka in till stan tar minst 10-15 minuter. Så ringde mamma å dom kom å hämta mig, så de va tur de kom hem igår! När ja kom till dagis så va de inte nån fara med honom i alla fall. Han hade fått ett litet jack i sidan av läppen men verkade inte så brydd av det, så han fick vara kvar resten av dagen.


Det blev i alla fall att ja for med hem till mamma för ja hade inte hunnit äta nån frukost, och så va ja sur på nordea strulet som gjorde att ja bara hade 26kr på kontot suck! Sen bestämde vi att fara på pingstkyrkan när vinne slutat dagis, så for å hämtade han kl 14. Fikade och gjorde några fynd. Fick en vinterjacka och skor plus en tröja av mamma, vinne fick stövlar, en bil, pyjamas byxor och vanliga byxor. Så hitta ja ett spjälskydd till spjälsängen då vinne har de andra i sin säng. Så de va ändå en bra avslutning på dagen. Å mina pengar är tillbaka på kontot och jag har fått nytt te också! Så nu har jag duschat å pustar ut en stund innan ja ska lägga mig för nu är jag bra trött. Imorrn ska jag hinna me å göra de som inte blev av idag, städa klart och ringa BM. Så måste ja boka om tvättstugan får se om de har nån tid på fredag. Plus att de är föräldamöte på dagis imorrn kväll så måste ha barnvakt till V också. Jaja puh de är inte lätt alla gånger!

Av jowjow - 6 oktober 2014 21:05

Hej!


Åhh idag är jag irriterad, i torsdags ringde jag till MVC på deras telefontid för att få veta att dem inte hade nån telefontid den dagen, och att de skulle inte ha nått förrns idag. Så jag ringde prick kl 11 och fick då till svar att de va stängd idag pga av sjukdom åhhhhhh!


Jaja men de va inte de som ja stör mig mest på, utan jag blir bara så jäkla trött på alla dessa perfekta mammor där ute som tror att dom är så jävla bra. Dem bara ger sina barn ekologisk hemlagad mat, vägrar välling och burkmat, samsover, bär i sjal, istället för att ha barnvagn, helst ammar till minst 3 år, har aldrig barnvakt, och lämnar inte på fsk före 4 års ålder. De är så man nästan ska skämmas för att man ger falukorv å makaroner, och gud förbjude om man råkar ge lite chips på helgen. Klart det inte är fel om man väljer att göra dessa saker, men blir bara så trött på att dom ska framstå som perfekta å veta exakt vad som är det rätta och att alla andra inte tänker på de bästa för sina barn.


Jag tycker allt allting handlar om att göra olika val, man måste väga lite olika saker mot varandra. Som jag som inte gillar att laga speciellt mycket mat, ja då kan jag köra på dem enkla klassiska köttbullar å makaroner och lägga pengar på ekologisk frukt istället. Å ja vi har gett godis, å glass å fika å allt, men han äter de inte varje dag så jag ser inte att de är nån skada för honom. Grönsaker äter vi dessutom ocskå varje dag.


Å där här med att man inte ska ha barnvakt de är minsan också alltid en het fråga, lämnar man bort sitt barn så är man typ galen. Alltså fine om man vill vara med sina barn precis hela tiden, jätte kul för dem som vill det. Men jag tycker de är skönt att de finns folk i vår närhet som vill vara med vår son, han är trygg att sova borta. För min del så är de inte samma sak att ha "egentid" på kvällen när han sover som att få ba helt själv å göra va ja vill för en kväll. Men just ska kanske tillägga att om man lämnar bort för att gå på bio så är de mer okej än om man vill festa, för att dricka å ha roligt ska man visst inte göra efter att man har fått barn.


Äh orkar inte ens skriva allt som jag stör mig på just nu!

Av jowjow - 5 oktober 2014 20:06

Hej!


Jaha så var det söndag igen, inskolningen har gått jätte bra för Vincent han tycker det är jätte kul att va på förskolan. Äter och sover bra gör han där också. Han blir super ledssen när vi ska gå hem haha! Förutom det så har jag inte så mycket att berätta, ska ringa BM imorgon, klart dom inte hade nån telefon tid i torsdags när jag ringde å igen på fredag heller suck! Till veckan ska vi i alla fall kolla örat på V igen så det ska bli intressant att se vad dom har att säga den här gången. Håller tummarna för att dem kan säga mer exat vad det rör sig om nu. Så jag återkommer efter det. Ja har väl en massa andra saker också att skriva om, men jag orkar inte just nu.

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards