Alla inlägg under oktober 2012

Av jowjow - 31 oktober 2012 14:54

Hej!


Åhh tror jag blir galen på dessa gravidhormoner som spökar i min kropp, känner mig inte som mig självt! Nåja tiden bara flyger förbi så ska väl stå ut sista tiden. händer som vanligt inte så mycket annat än jobb och förberedelser för bebis så man orkar som inte tänka så mycket på nå annat.


Igår var man ledig efter helgens jobb men var iväg på en super bra föreälsning på förmiddagen åh vad man fick slratta å en å annan tankeställare blev det också! Just nu har jag mest fokus på att få bli klar med allting här hemma och att man ska sluta jobba, har ju även tagit ut lite semseter i slutet av November så ska bara jobba i 2 veckor till plus typ 4 dagar, det kommer gå jätte fort! Ska bli skönt faktiskt att bara få släppa allting å bara kunna vara å njuta av ledigheten. Känner ju även att jag inte har samma energi på jobbet som förut men jag försöker ju göra mitt bästa hela tiden ändå.


Nåja återkommer väl om de händer nått som är liiiiite mer spännande haha!

Av jowjow - 22 oktober 2012 21:06

Hej!


Jaha så var man här igen då, måndag och dags för mig att sammanfatta veckan som varit. Det var jobb jobb jobb å sen långhelg :) Fredagen blev det pizza å filmmys med älsklingen, lördagen så drog vi till Grimnäs för att hämta vinterdäcken till toyotan eftersom vi äntligen ska sälja den nu! Så passade vi på att va med på pub avsltutningen, några som var där från byn hade med sig sin 2 månaders bebis så medan föräldrarna fick passa på att mingla lite med dom andra så satt jag å vaktade den sovande sötnosen :) Ja de va den helgen.


Såg förra veckan att jag hade hela 7 semester dagar kvar att ta ut, så himla nice ska ta dom i slutet av November så det innebär att det bara är 4 veckors jobb kvar, å de är ganska precis vad jag känner att jag orkar med, börjar bli välidgt trött å klumpig nu, så imåra på jobbet ska jag gå in och fixa det där känner att jag är värd lite extra ledigt hihi!


Lilla pyret stökar å bökar i magen å verkar må så gott, är bara lite små saker kvar att fixa här hemma men ska få hjälp av mamma å tomas så det blir bra, tänkte förörska få klart innan december så man kan börja pyssla med julstöket :) Nåja de va väl lite av hur livet är just nu, det rullar på.

87

Av jowjow - 15 oktober 2012 22:01

Hej!


Jaha ännu en vecka som har passerat, fattar inte vart tiden tar vägen! Har då spenderat helgen på jobbet å de var rätt lugnt gick bra, idag har man varit ledig himla skönt. Började med besök hos BM å fick lyssna på litens hjärta mysigt! Sen så var det ju så att sist jag var iväg så hade jag en annan BM som var helt dum, och hon verkar ha mätt SF måttet väldigt knepigt eftersom hon räknade med mitt extra hull som hon sa, varpå SF måttet blev över det normala för den veckan, och idag när BM mätte så blev SF måttet 28 som är normalt för den här veckan, men mindre än sist, vilket ser hel knasigt ut på kurvan så nu ska vi tillbaka nästa vecka igen för att mäta. Tror ju att liten har växt som h*n ska, men det var ju den förra BM som var dum som inte mätte riktigt!!!


Näe nu ska jag ta och sova jobbar bara till 11 imåra vilket ska bli himla skönt, är helt slut efter att ha varit iväg på vattengympa ikväll, inte van å röra på mig så mycket men det var skönt :)

Av jowjow - 8 oktober 2012 22:57

Hej!


Jaha måndag å ny vecka igen, vart tar tiden vägen??? Denna helg som var har vi bara varit hemma och fixat saker i hemmet å myst med varandra, de var välbehövligt! Är ganska jobbigt att jobba varannan helg å sen alltid när vi är lediga så är vi i Grimnäs, har inte vart hemma en hel helg sen början på maj!! Har inget emot att va i Grimnäs å är mysigt å va med familjen där, men ibland så måste man ju ta hand om sig självt också. Vi gjorde väl egentligen inte så mycket vettigt på hela helgen, på söndagen så satt vi med vasina spel en hel dag men det var helt mysigt ändå. Man ses så sällan nu går om varandra med arbetstiden nästan jämt, jätte tråkigt :/


Känner mig som en förvirrad knällkärring på jobbet för det mesta haha! Är så less på vissa saker bara och så har allting blivit dubbelt så jobbigt på bara nån vecka, alltså orkar knappt gå i en trappa utan att det känns som att man sprungit en halv mil!! Orkar inte med vissa promenader och duschar heller för kan inte böja mig ned, haha alltså måste ju sitta på en stol för att knyta skorna och då är min mage inte ens jätte stor. Den är nog "normal" men det lixom spänner när man böjer sig, var en helt annan känsla när jag bara var vanlligt tjock haha! Men alltså då var ju som magen ändå böjlig på nått vis, men nu är den ju spänd och hård så det går lixom inte.
Har även konstiga kramper i vaderna och låren på nätterna och idag så har liten sparkat å haft sig så jag blir kissnödig för minsta lilla, men när jag gå på toa så kommer det typ 3 droppar fast det känns som att blåsan håller på att sprängas! Halsbränna och fortfarande illamående om mornarna. Ska då verkligen inte bara få må bra av det här verkar det som haha! Nästa vecka ska jag i alla fall till BM igen och då ska vi se om hon kan mäta riktigt så ser om SF måttet är normalt. Är ju som lite orolig för det där att liten inte får all näring den behöver då jag har svårt att äta vissa dagar. Men får se då om det kommer bli nån tid för TUL, skulle ju vara himla kul att få se så att allting är okej innan liten tittar ut.


Trots allt klagande så är det ändå härligt, nu ska jag nog ta och pallra mig till sängs är ju en dag imorgon också ska ju va på jobbet 07.00

Av jowjow - 3 oktober 2012 18:01

Hej!


Jahan som lillördag och idag har man arbetat, kan säga att det var ju rätt så jobbigt att småspringa bakom en som kör elstol, haha for ända till pressbyrån å runt hela kvarteret, var helt slut när vi kom tillbaka haha! Hade i alla fall tur som fick sitta på avlastning sen i  1 timme å bara vila mig :P Lycakdes ju även ha krafter kvar till att gå hem sen och nu har jag slängt ned mig i soffan å käkat middag. Har hittat ett nytt tidsfördriv, upptäckte att det finns en massa avsnitt av Rederiet på youtuläbe så håller på att kolla på det nu skit bra ju. Kopplar bara upp datan till TV:n så får man ju stor bild också har kollat i 3 dagar nu haha!


Förövrigt så har jag nu passerat det magiska 100 dagars strecket vilket innebär att det nu är 99 dagar kvar till BF, det känns ju lite mer närmare nu faktiskt haha! Har tyvärr börjat må skit illa igen, men bara på mornarna, typ bor på toan ganska störigt, sover dåligt på nätterna också så nu ska jag faktiskt ta och bädda ned mig i sängen och vila lite, eller vila och vila, SOOOOVA! Men ska kolla på TV sen kl 22 så ska ställa klockan så jag inte missar, men min känsla är ju att jag kommer va för trött och fortsätta sova haha skulle inte förvåna mig!



Av jowjow - 1 oktober 2012 13:16

Hej!


Ny månad, ny vecka och nya utmaningar! Är ledig idag efter en hel veckas jobb, och min rygg mår inte så bra. Mycket tack vare att det inte är så lätt att jobba med folk som inte hjälper till, vilket gör att varje moment blir dubbelt så tungt, inte kul!!! Man kan inte va rädd å ta i om man ska jobba, de funkar lixom inte. Nåja de löser sig!


Har fått ett helt paket med babykläder levrerat till mig från mormor och mer kommer med posten, en 3-4 paket kvar som ska skickas ned, super bra, får ju sortera sen vilka kläder som man kan använda till liten, är ju blandat både med färger och storlekar. Men det mesta går ju att använda oavsett vilket könt det blir, så himla skönt att förrådet fylls på. Ingen meningen å lägga ned massa pengar på kläder när dom ända växer så fort när dom är små hihi. Och nej jag skäms inte över att mitt barn kommer ha mestadels ärvda kläder på sig, dom är hela, rena och fina. Huvudsaken är att det känner sig lyckligt och älskat <3


Nåja nu ska jag ta och koka ihop lite lunch och sen ikväll ska vi på födelsedags middag i Grimnäs för att Marita fyller år idag, blir bla oxfilé inte så himla dumt!


kram

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Skapa flashcards