Alla inlägg under november 2012

Av jowjow - 29 november 2012 17:59

Hej!


Idag har jag fuskat å adventspyntat här hemma så nu är allting klart :) hihi mysigt å  skönt å ha det där gjort kan ja ägna helgen åt att göra andra saker :P Har ju även städat å betalat räkningar så allt sånt där trist är ordnat.


I går hade jag ny värk igen som strålade mot ljumskarna plus den vanliga krampen i benen, men har då inte känt av nå förvärkar än så känns nog som bebis kommer stanna där inne tills efter nyår. Börjar känna mig klumpig alltså går inte att göra nånting på golv nivå om jag inte sitter ned haha skitstörigt :P kan typ inte ens resa mig ordentligt från soffan eller sängen åh så vet man att man ska bli ännu större. Seriöst fattar inte hur det får plats en liten mini människa där inne egentligen! Aktiviteten är det då inge fel på, pyret arkobaterar så gått den kan alla möjliga tider på dygnet i alla fall så det är ju skönt.


Har förövrigt fått nya cravings, äppelmos alltså åt direkt med sked från burken idag normalt....nej!



Av jowjow - 27 november 2012 19:33

Hej!


Jaha ny vecka, igår var man på HC för att göra glucosbelastning, fick dricka 2 glas med sockerlösning, skit äckligt!!! Som tur var hade jag bra socker även efter detta test, så ingen grav.diabetes woho! Dock mindre kul att när jag kom hem började jag kräkas och sen fick jag lite feber och däckade i sängen resten av kvällen suck!


Idag var vi iväg på första träffen med föräldragruppen, ehhh ja man kände sig ju som jag vet inte vad. Dom andra paren som var där var för det första äldre 30 och uppåt.  Pigga och fräscha mammor utan krämpor och män som tjänar lika mycket som jag å Niklas gör tillsammans i månaden. JÄtte trevliga och så det var inge fel, men man kände sig som hej kom och hjälp mig. Lixom köpt allt till bebis begagnat å lever på ica basic varor och rabattkuponger! Haha nåja det blir säkert bra att gå där kommer ju ta upp massa bra att veta saker i alla fall.


Tänk att till helgen är det advent, har redan börjat plocka fram tlite smått, men kommer inte sätta upp i fönstren förän på fredag, har även städat lite nu på kvällen så är inte så mycket som behövs göras till helgen skönt. Allting är ju oxå så gott som klart för bebis ankomst nu, ska höra om vi kan skruva ihop sängen å pyssla med den snart, i alla fall lägga i madrassen å spjälskyddet, måste ju trvätta sängkläderna och sånt kommer nog inte bädda i dem förän dagen innan BF.


Nä lite fika å sen blir det nog sängen, trött som vanligt sömen går verkligen inte bra, vaknar hela tiden på nätterna jäkla ben kramper! Har sagt att bebis får hemskt gärna titta ut kring v 37 som är 14-15 men om de inte blir då så får liten vänta till efter nyår men helst inte en dag över den 10, vill ju ha mitt lilla pyre att snusa på <3

Av jowjow - 24 november 2012 11:44

Hej!


Ja nu är det helg igen, vad tiden går fort fast ändå långsamt haha! I tisdags jobbade jag min sistsa dag med blandade känlsor, är både skönt och tråkigt. Har ju för himla trevliga arbetskamrater så kommer va tråkigt att inte träffa dom och vissa brukare oxå som man kommer sakna. Igår var det planeringsdag som avslutades med middag på Tre Rum det var jättre trevligt och gott, hade gärna stannat ute längre om det inte var för en smygande huvudvärk som växte sig stakare och starkare och ett stort behöv av sömn! Men blev ett trevligt avslut :)


Var även till BM igår och allting var normalt men måste in på måndag för att göra en glucosbelastning, hoppas att det inte visar nånting tycker redan att det är nog med problem som det är orkar inte med en sak till så här på upploppet! På tisdag ska vi även börja på föräldrautbildningen så får se då vad det är för nått.


Nu ska jag ägna en stund åt att lösa melodikrysset och sedan ska jag väl försöka städa lite om jag orkar haha!

Av jowjow - 19 november 2012 21:15

Hej!


Håjaja så var det måndag igen, satan vad veckorna går fort fattar inte!!! Den här helgen bara flög förbi, fredagen så blev det en hel dag i Sundsvall, Birsta City och IKEA, kan säga att det blev en hel del shoppat så nu börjar lägenheten bli riktigt piff :) Var lite drygt dock för jobbade på torsdagen så klev upp kl 6 och sen så kunde jag inte somna på natten mot fredagen förän kl 4 och kl 8 skulle vi åka till Sundsvall!!! Så man var ju hyffsat seg hela dagen, vi kom hem kl 22 så då blev det bara snabbmat å sen somnade jag på en gång. Lördagen fick därför inledas med en lååååååååååååång sovmorgon, verkligen välbehövligt,  sen ägnades dagen så klart åt att pyssla med diverse saker tills man stupade i säng igen haha! På söndagen så överraskade jag Niklas med frukost på sängen, mys <3 Sen drog vi till Grimnäs och där vart det visst släktmiddag å tårta å grejer! Bra avslutning på helgen :)


Idag blev det jobb och sen vattengympa så nu är man hyffast mör i kroppen, fick 4 promenader på min tur idag men bara 3 som blev av, men det räckte gott och väl för min del!! Imorgon är sista dagen, känns både skönt och konstigt, kommer sakna alla, speciellt det sociala, känns som jag kommer börja klättra på väggarna om nån vecka. Är ju så långsamt innan lill <3 kommer så man har meningen med att vara hemma framför sig! På fredag är det dock planeringsdag och sen ska vi ut och äta på kvällen, så det ska bli himla kul, en bra avslutning för min del.


Nu ska jag ta mina trötta ben och lägga mig, ma råkes!

Av jowjow - 14 november 2012 20:29

Hej!


Jaha har hyffsat återhämtat mig från förkylningen så det är skönt men känner mig så sjukt uppstressad i kroppen pga jobbet men nu är det bara 3 dagar kvar att jobba sen har jag tagit semester resten av den här månaden å i december hoppas jag ju på att få GP, hur som hellst kommer jag inte jobba för jag orkar inte mer. Jag är så slut o kroppen när jag kommer hem så är en kamp att ta sig igenom dom vardagliga sysslorna som ska göras! Plus att jag sover sämmre och sämmre så behöver verkligen få njuta av mina sista sovmornar.


Ju närmare man kommer desto mer pirrigt blir det, vi har ju fixat så gott som allting, ska kolla i Grimnäs efter mer kläder bara som vi kan sortera in, på fredag ska vi til IKEA och då kommer vi köpa en skötbädd att ha på skötbordet bara sen det sista som tvättlappar å blöjor kommer vi inte handla för än nån dag innan det är dax. På tal om det så blir man ju mer och mer nervös ju närmare v 37 man kommer för man vet ju att det finns en sannorlikhet att liten kan födas från och med då. Men jag hoppas verkligen lilla pyret vill stanna i magen till nästa år i alla fall. Är även nervös för hur man ska veta att det verkligen sätter igång, fast man borde nog känna det väldigt tydligt antar jag haha, men det är ju mycket som man funderar på. Ska packa bb väskan innan julafton i alla fall hehe!


Nä nu ska jag ta å kila ned till tvättstugan en sista gång och göra klart sen ska jag slänga mig på soffan resten av kvälle!

Av jowjow - 10 november 2012 19:29

Hej!


Den här veckan har varit fullt upp med jobb och så har mamma å tomas vart här å hjälpt till att fixa en massa saker i lägenheten, börjar bli så himla nöjd, snart är allting klart inför litens ankomst :) Den här helgen skulle jag egentligen ha jobbat, men legat med feber å halsont hela natten så kände att det är bäst att vara hemma, annars kommer jag inte orka. Alltså orkar knappt med jobbet i vanliga fall så med förkylning är det ju omöjligt, men men nu är det bara 5 dagar kvar att jobba!!! Sen ska jag ha semster till 1 december å därefter gravidpenning åh vad skönt det ska bli att bara få ta hand om mig självt lite! Men kommer verkligen sakna alla på jobbet, värsta är att jag vet ju inte ens kom jag kommer ha nått att komma tillbaka till då min anställning är slut 1 mars nästa år :/ Åh nåja de ska väl ordna sig på nått sätt!!


Idag är det den 10/11 så det innebär att det är 2 månader kvar till BF helt otroligt vad tiden går fort <3 Å när man ändå är inne på sånt där med beräkningar så på onsdag är det exakt 3 år sedan jag träffade Niklas första gången, ja då kunde man ju inte ens ana att man skulle hamna här hihi, men men underbart <3


Nu ska jag ladda upp med mer te och halstabletter, må gott vänner!

Av jowjow - 5 november 2012 21:23

Hej!


Jaha så sitter man här igen då, måndag å en ny vecka! Helgen gick för fort känndes som man inte hann med ju! Fredagen jobbade jag till 14 å sen blev det hem å skulle egentligen städa å dona, men blev att vi tog en super lång powernap och sen åkte vi å hämtade Sushi och kollade på film, mysigt :) På lördagen så for vi till Torvalla å hämtade ett skötbord och sen åkte ja på stan å träffade Sofia en snabbis, det var fint, fikade å snackade och sånt :) Sen kom mamma å Tomas å häjlpte till å fixa här hemma med diverse saker å sen gick vi ut på Dalwhinnies å käkade, super gott!!! Kvällen vart ju att Niklas å Tomas skulle ut på krogrunda så jag å mamma drog hem, haha orkar inte hänga på krogen nykter :P Söndagen så sov vi mest å sen fixade vi klart så vi är nästan i mål med alla saker som vi ska fixa, känns jätte skönt! På kvällen så fixade Niklas ett bubbelbad till mig det var mysigt, gjorde även ansiktsmask å hårinpackning :)


Bebis sparkar å sparkar å verkar må så gott, tycker tiden går så fort man längtar ju efter att få snusa på det lilla livet <3 Nåja nu ska jag sova så man orkar med jobbet imåra!

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards