Alla inlägg under april 2013

Av jowjow - 25 april 2013 19:50

Hej!


Idag tog jag mig en tur till mamma för att hämta mitt paket från tradera som råkat hamna där av nån anledning. Vann ju ett super gulligt set till V med Stinky på awesome :) Fick ju även lunch där och sen blev de kaos. Sen Vincent blev sjuk så har amningen strulat så himla mycket. Så har börjat med flaska på kvällarna och vilken skillnad! Från att skrika och vifta med armarna, klösas och vända bort huvudet vid bröstet (vilket han aldrig gjort tidigare) så får han i sig maten lugnt och fint och är jätte nöjd efteråt. Så nu blir det delamning för hela slanten, är sååååå trött på att kämpa orkar inte mer. Vill bara att min grabb ska få må bra och få i sig mat! Förmodligen blir det helt och hållet ersättning senare men det återstår att se. Nåja imorgon ska vi i alla fall iväg på återkontroll på sjukhuset för att se hur det går med andningen hoppas snart att min lilla prins blir frisk!

Av jowjow - 23 april 2013 19:20

Hej!


Åhh igår fick jag samtal från BVC och vi skulle få byta tid för vaccineringen från fredag till idag, men när vi kom dit så såg hon direkt att det inte skulle bli nå vaccin. Vincent var fortfarande för snabb i andningen. Så vi blev skickade till barn igen för dom ville kolla honom. Så blev en ny lungröntgen och några blodprover. Saturationen var bra men dom hörde de där knastrande ljudet på lungorna. Dock så var röntgen bilderna mycket bättre än sist. Eftersom han i övrigt är rätt pigg och äter så fick vi åka hem till slut. Men vi ska tillbaka på kontroll igen på fredag! Men det gör ont i mamma hjärtat att lilleman inte blir fri från det där jäkla viruset! Önskar att dom kunde säga exakt vad det beror på så man kunde känna sig lite lugn :(


Nu ska mamma komma med lite palt åt mig MUMS! Niklas är på jobbet å lilleman är väldigt ledessen så ska bli skönt med lite sällskap en stund.

Av jowjow - 21 april 2013 10:26

Hej!


Haha man kan inte låtabli att förundras över hur folk tänker! Såg en diskusion om hurvida det var bättre med LV eller Gucci som skötväska. Samma som det här med dyra märkeskläder till små bebisar och barn som ändå växer ur sin dyra fina armani skjorta inom 1 månad lixom:P Jag ser inte ner på folk som köper dyra saker till sina barn men jag förstår inte hur dom tänker. Men visst fine om man har pengar men i min värld även om ja hade pengar hade jag nog ändå inte lagt dom på en Gucci skötväska. Min kostar 40kr och fungerar utmärkt även om jag erkänner att jag länge suktade efter en emmaljunga men skulle aldrig lägga 1000kr på en väska.


Men däremot saker jag stör mig på är detta


Mammor som redan innan dom fött vägrar att amma för att det förstör brösten eller är äckligt och att det gör ont. JA DET GÖR ONT MEN DET GÅR ÖVER MAN KAN ALLTID GE DET EN CHANS OCH BRÖSTEN FÖRÄNDRAS ÄNDÅ GENOM GRAVIDIETEN SO GET OVER IT OKEJ!


Sen om det visar sig att man inte kan amma för alla kan faktiskt inte det så är det en annan sak, men kan alltid prova tycker jag!


Hysterin hurvida det är säkrare med snitt än vaginal förlossning, jag anser att det finns risker med båda. Men man ska tänka på att snitt är faktiskt ett stort ingrepp och det är inte alltid lättare att läka efter ett snitt än efter en vaginal förlossning. Man är inte bättre för att man föder vaginalt i vissa fall så går det inte med annat än snitt. Ett planerat snitt är förmodligen lite lättare att hantera än akutsnitt. Huvudsaken är ju dock att barnet och mamman får må bra och klarar sig. Att föda barn är ingen lätt sak direkt gud jag är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen inför nästa förlossning och då är jag inte ens gravid än och har inga planer på att bli det än på ett bra tag.


Äh nu ska jag dricka klart mitt te!



Av jowjow - 21 april 2013 00:33

Hej!


Denna kväll spenderade vi hos Kalle å Johanna för hon fyllde år idag! Passade på att plantera lite mer bebitankar i deras huvuden haha! Vincent visade sig från sin bästa sidan nästan mest hela tiden gullungen, han hade varit så grinig tidigare på em. Nu har han nyss somnat på Niklas som vanligt haha och jag ska strax ta och hoppa i säng innan det blir dags för nattmaten. Hoppas de dröjer till efter kl 3 skulle va skönt!


Förövrigt så har vi bestämt oss för att möblera om i vardagsrummet för att vi ska göra en lekhörna till Vincent så de ska vi göra nästa helg, ska höra om mamma kan ta han en stund och gå ut så vi får pyssla på lite i lugn och ro. Ska även passa på att putsa fönsterna och byta till vårgardiner :) Annars så är veckan som kommer fullspäckad. Tvättstuga och Föräldragruppen på tisdag, Hörcentralen på onsdag, babymassage på torsdag och så ett nytt försök med 3 mån Vaccinet på fredag!!! Får se om de blir nån promenad med Lotta å Disa också, beror på om ja hinner haha!


Nä nu blir de sängen innan man ramlar ihop här på soffan haha!

Av jowjow - 19 april 2013 21:04

Hej!


Idag har vi uträttat lite ärenden och kom hem med en röd och fin babysitter som Vincent blev stormförtjust i. Han satt och försökte få tag på nallarna som är på lekbågen sötnöten! Fyndade även nappar på Ica Maxi visserligen är dom stora napparna från 6 mån men dom var billiga så nu har vi ju redan några till sen :) Så har vi städat lite å sen blev de pizza till middag, nu blir de snart sängen minsan, känner att jag börjar bli lite trött. Lillfisen har varit så mammig å pappig sen han blev sjuk så han kan inte sova själv just nu. Kan ju säga att de känns lite i ryggen att ligga som en ostkrok och byta sida flera gånger per natt haha! Men men ska se hur de går i natt var faktiskt längesen han sov så här bra och så här många nätter i vår säng.


Haha hade förövrigt en super knasig dröm inatt. Vi skulle få ett syskon till Vincent och då kom Alex och sa att hon hade gift sig i hemlighet och dom skulle också ha barn. Men hennes mage var så stor så det var tvillingar och då kom Sofia med en barnvagn och där i var det en liten flicka som hette Nova som var hennes barn hahaha!

Av jowjow - 18 april 2013 12:25

Hej!


Idag var det babymassage igen men lilleman var inte helt med på noterna den här gången, han tyckte inte alls att de va så roligt och blev mest gnällig och sen somnade han efter lite mat. Så blev inte att vi stannade kvar efteråt kändes bättre å fara hem. Kan ju va att han inte riktigt återhämtat sig efter sjukdomstiden. Lillplutten då nu sussar han så sött i vagnen.


Vädret här är verkligen varierande var så trist å grått igår men blev super fint på kvällen så då gick vi en promenad idag så regnar det och blåser kallt, ikväll blir det nog att stanna inne. Håller på att  kika på tradera och ligger just nu ledande bud på en super fin byxa från molo och ett mumin set, hoppas man vinner skulle passa grabben så bra!


Ja annars så händer inte så mycket vädret gör de så svårt att veta hur man ska fixa å dona i vagnen å hur man ska klä lilleman. Känns för kallt att sluta med åkpåsen men blir för varmt när han har overallen på. Nu kör vi med jacka, stickadebyxor och tjocksockar bara och det verkar lagom. Men ska vänta nån vecka till med att pimpa om barnvagnen till vårstyle haha!

Av jowjow - 14 april 2013 12:51

Hej!


Har lyst med min frånvaro här på bloggen, men det ska ni få höra varför. I onsdags var en helt vanlig dag och vi skulle gå till BVC för att få 3 månaders vaccinet till lillskrutten. Men det blev inget vaccin istället så skickade sköterskan oss till barnkliniken på sjukhuset då lillen var väldigt snabbandad. Ja så vi åkte tid för vad vi trodde skulle bli en liten vanlig kontroll men de slutade med att vi blev inlagda på 108. Lillen fick syrgas och dropp å dom tog massa blodprover och sa att det blir en lungröntgen man bara PANIK VAD HÄNDER?!?! Så otroligt jobbigt. Massa sladdar å grejer å nål i handen på lillen, han orkade inte riktigt äta å kunde inte andas så bra. De visade sig att han hade ett virus på lungan som typ lunginflammation :( eftersom han inte hade nån feber å ändå åt hyffsat så var de enda dom kunde göra att ge honom syrgas medan viruset läkte ut av sig själv. Så fick vara på sjukhuset och dom kollade han hela tiden. Han blev mycket piggare redan igår och dom testade utan syrgas men då blev han lite tungandad igen så han fick ha den minsta dosen över natten. I morse så tog dom bort den helt å eftersom han klarade sig så bra med jätte fin syresättning så fick vi åka hem <3 Så nu ligger han å vilar å vi hoppas att de inte blir sämre nu! Lilla <3 han blev ju förövrigt 3 månader i fredags mycket ska man va me om när man är lien. Men nu hoppas vi att det räcker med sjukhus för ett tag!

Av jowjow - 9 april 2013 21:43

Hej!


Åhh idag har varit en alldels underbar vårdag! Inledde förmiddan med att hänga med Lotta å lilla Disa på café väldigt trevligt å kul å prata med nån som faktiskt fattar vad man går igenom haha! Sen efter det gick jag upp till mamma en sväng så varmt å härligt i solen, fick stanna på halva vägen å ta av mig jackan å öppna lite åt lillen också. Hos mamma blev de lite te å macka å sen var ja där tills Niklas sluta jobba så gick vi hem tillsammans. Lillen var vaken då så vi passade på att fälla upp ryggstödet på vagnen å så glad han blev. Sen när vi kom hem upptäckte han en ny sak, vi stod framför spegeln å hoppade å jäklar vad han skrattade så lycklig bebis <3


Nu blir det sängen för imorgon blir det BVC, spruta och så ska jag prata om amningen fyfan såret har kommit tillbaka blir så leds! :(

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards