Direktlänk till inlägg 21 mars 2007

SLUTA ROMANTISERA RAKBLAD!

Av jowjow - 21 mars 2007 15:37

ehm ja precis som rubriken säger så har jag idag(eftersom att jag har vart ledig) begrundat detta fenomen med framförallt tonnårsflickors glorifierande och romantisrande om små änglar och blodets härliga makt och de sammlar rakbladen på hög under kudden. Helt plötsligt så har det blivit något av en "status" symbol att visa hur mycket man avskyr sitt liv, men det värsta är att det finns så fruktansvärt många däute i landet som inte ens behöver hålla på och kultförklara sin "religion" de bär omkring på boken Vinklippt Ängel av Berny Pålsson och kan den utan och innan de vill vara som henne hon är deras GUD, jag tycker att hon är modig som har vågat berätta om sitt trassliga liv och jag kan tänka mig att boken har varit till stor hjälp för många flickor som har börjat våga söka hjälp, samtidigt som den har fått en stor massa att romatisera hela "fenomenet" små flickor som har det så jävla bra att dom inte ens vet om det, det enda dom vill är att ha uppmärksamhet "titta på mig jag skär mig det är så synd om mig buhu* överallt finns dom på alla communityn under namn som ihatemylife bloodangel, trasig och så vidare, jag säger som så jag är inte fel fri när det gäller den här konsten att skära sig och hålla skenet uppe, okej mitt liv har faktiskt varit rätt okej till det hände en sak som verkligen fick mig på botten av allt och det var då jag började men jag ser inget som är vackert, jag förstår inte varför alla måste romatisera och tycka att det är underbart, lägga upp bilder på sina blodiga sår, och skriva sjuttioåtta dikter om dan som handlar om att dom vill dö, när dom inte ens mår dåligt utan bara tar en massa plats för dom som verkligen behöver, När det sen kommer någon som verligen har ett helvete så är det ingen som ser, den blir bara oskylldigt anklagad och placerad i samma fack som "the attentionwhores" dom som romatiserar vet egentligen inte vad det innebär att må så där jäkla dåligt, men har dom engång börjat så är det försent dom kommer snart att få veta vad det innebär och då kommer dom att ångra sig...hahh nu kommer alla att hata mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards