Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Vecka 1, Dag 1, Måndag

Av jowjow - 16 januari 2012 11:36

Hej!


Åh haha kommer bli lite repeterande rubriker framöver men det är för att hålla mig till temat!

Igår var vi alltså och fick en genomgång av träningscirklen och fick även testa på att köra, kan säga att det var så himla kul! Men fick enrom träningsvärk och orkade bara 2 varv, man ska helst köra 3, men i och med att jag är väldigt otränad och fick ont i knäna av vissa grejer så är det bäst att jag tar det lugnt i början. Så ska sattsa på att köra 2 varv tills jag har blivit starkare och lättare :)


Idag är första dagen med måltidersättning har bara ätit en idag, ska snart ta min andra, den smakade inte gott, det var nyponsoppa, men smakade mest pulver, så ska inte ta den igen. Kan va att jag hade för lite vatten, men tog 2,5 som det stod, men de smakade ändå äckel. Hoppas att dom andra är godare, men jag får stå ut ändå!


Nu ska jag snart gå iväg och jobba lite, så uppdaterar senare hur det känns! Vet ej om jag kommer att uppfylla stegmålen idag, men ska starta räknaren när jag börjar gå till jobbet, ska ju ändå jobba till kl 22 och sen gå hem. Men hoppas att jag inte får avlastningen för då får jag bara sitta still i 2 timmar, tråkigt!


--------------------------------


Godkväll!


Jaha så har det gått en dag, har klarat mig bra på jobbet trots att det är svinhalt och som en skridskobana ute! Har faktiskt varit lättare än jag trodde att bara äta mina shakes, testade kycklingsoppa till middag, det var helt okej faktiskt och gott eftersom den var varm :) Jobbigast var att kolla på dom andra som såg ut att äta så god mat! Men tycker det är roligt att dom verkar peppande och det behövs ju, inge kul om ens arbetskamrater inte stöttar en! Säger bara tack och lov för att man får dricka te och kaffe, sitter just nu med en varm kopp te och önskar att jag hade en macka till. En sån där god  rågbrödsmacka med ost, gurka och tomater på! Åhhhh! Det var lite jobbigt när jag var hemma hos en brukare och skulle laga mat åt henne, och när man gick i tapphusen och det luktade mat! Är väldigt bra att jag ska jobba mycket nu så man får fullt upp med annat! Men det blir nog bra, om bara magen inte kurrade så, kan säga att jag hemskt frestad att gå iväg på raggarn och köpa mackor! Blääää! Vart är min karaktär?  Nåja ska ta och hoppa i säng nu, är en dag imorgon också! Hoppas att jag inte känner mig lika hungrig då, dom säger att sötsuget och hungerskänslorna försvinner efter ett par dagar!


Puss och Kram!


/jowjow

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards