Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

What a day!

Av jowjow - 8 oktober 2014 21:04

Hej!


Puhhh dagen började inte bra, vinne vaknade vid 4 och höll på å tramsa till strax före 6 och vi skulle kliva upp kl 7 suck. Men lät han sova till 8 innan ja väckte han, och då vart han i alla fall glad för att vi skulle på dagis. Så hade ja inte mer än hunnit komma hem å kokat te så ringer dem från dagis och säger att han har gjort illa sig och att jag måste komma på en gång! Panik vad ska jag göra? Vänta på en buss som ja inte vet när den går å sen åka in till stan tar minst 10-15 minuter. Så ringde mamma å dom kom å hämta mig, så de va tur de kom hem igår! När ja kom till dagis så va de inte nån fara med honom i alla fall. Han hade fått ett litet jack i sidan av läppen men verkade inte så brydd av det, så han fick vara kvar resten av dagen.


Det blev i alla fall att ja for med hem till mamma för ja hade inte hunnit äta nån frukost, och så va ja sur på nordea strulet som gjorde att ja bara hade 26kr på kontot suck! Sen bestämde vi att fara på pingstkyrkan när vinne slutat dagis, så for å hämtade han kl 14. Fikade och gjorde några fynd. Fick en vinterjacka och skor plus en tröja av mamma, vinne fick stövlar, en bil, pyjamas byxor och vanliga byxor. Så hitta ja ett spjälskydd till spjälsängen då vinne har de andra i sin säng. Så de va ändå en bra avslutning på dagen. Å mina pengar är tillbaka på kontot och jag har fått nytt te också! Så nu har jag duschat å pustar ut en stund innan ja ska lägga mig för nu är jag bra trött. Imorrn ska jag hinna me å göra de som inte blev av idag, städa klart och ringa BM. Så måste ja boka om tvättstugan får se om de har nån tid på fredag. Plus att de är föräldamöte på dagis imorrn kväll så måste ha barnvakt till V också. Jaja puh de är inte lätt alla gånger!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards