Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

Man blir så trött på ditt jävla gnäll

Av jowjow - 6 oktober 2014 21:05

Hej!


Åhh idag är jag irriterad, i torsdags ringde jag till MVC på deras telefontid för att få veta att dem inte hade nån telefontid den dagen, och att de skulle inte ha nått förrns idag. Så jag ringde prick kl 11 och fick då till svar att de va stängd idag pga av sjukdom åhhhhhh!


Jaja men de va inte de som ja stör mig mest på, utan jag blir bara så jäkla trött på alla dessa perfekta mammor där ute som tror att dom är så jävla bra. Dem bara ger sina barn ekologisk hemlagad mat, vägrar välling och burkmat, samsover, bär i sjal, istället för att ha barnvagn, helst ammar till minst 3 år, har aldrig barnvakt, och lämnar inte på fsk före 4 års ålder. De är så man nästan ska skämmas för att man ger falukorv å makaroner, och gud förbjude om man råkar ge lite chips på helgen. Klart det inte är fel om man väljer att göra dessa saker, men blir bara så trött på att dom ska framstå som perfekta å veta exakt vad som är det rätta och att alla andra inte tänker på de bästa för sina barn.


Jag tycker allt allting handlar om att göra olika val, man måste väga lite olika saker mot varandra. Som jag som inte gillar att laga speciellt mycket mat, ja då kan jag köra på dem enkla klassiska köttbullar å makaroner och lägga pengar på ekologisk frukt istället. Å ja vi har gett godis, å glass å fika å allt, men han äter de inte varje dag så jag ser inte att de är nån skada för honom. Grönsaker äter vi dessutom ocskå varje dag.


Å där här med att man inte ska ha barnvakt de är minsan också alltid en het fråga, lämnar man bort sitt barn så är man typ galen. Alltså fine om man vill vara med sina barn precis hela tiden, jätte kul för dem som vill det. Men jag tycker de är skönt att de finns folk i vår närhet som vill vara med vår son, han är trygg att sova borta. För min del så är de inte samma sak att ha "egentid" på kvällen när han sover som att få ba helt själv å göra va ja vill för en kväll. Men just ska kanske tillägga att om man lämnar bort för att gå på bio så är de mer okej än om man vill festa, för att dricka å ha roligt ska man visst inte göra efter att man har fått barn.


Äh orkar inte ens skriva allt som jag stör mig på just nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards