Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Armani, Gucci, Prada

Av jowjow - 21 april 2013 10:26

Hej!


Haha man kan inte låtabli att förundras över hur folk tänker! Såg en diskusion om hurvida det var bättre med LV eller Gucci som skötväska. Samma som det här med dyra märkeskläder till små bebisar och barn som ändå växer ur sin dyra fina armani skjorta inom 1 månad lixom:P Jag ser inte ner på folk som köper dyra saker till sina barn men jag förstår inte hur dom tänker. Men visst fine om man har pengar men i min värld även om ja hade pengar hade jag nog ändå inte lagt dom på en Gucci skötväska. Min kostar 40kr och fungerar utmärkt även om jag erkänner att jag länge suktade efter en emmaljunga men skulle aldrig lägga 1000kr på en väska.


Men däremot saker jag stör mig på är detta


Mammor som redan innan dom fött vägrar att amma för att det förstör brösten eller är äckligt och att det gör ont. JA DET GÖR ONT MEN DET GÅR ÖVER MAN KAN ALLTID GE DET EN CHANS OCH BRÖSTEN FÖRÄNDRAS ÄNDÅ GENOM GRAVIDIETEN SO GET OVER IT OKEJ!


Sen om det visar sig att man inte kan amma för alla kan faktiskt inte det så är det en annan sak, men kan alltid prova tycker jag!


Hysterin hurvida det är säkrare med snitt än vaginal förlossning, jag anser att det finns risker med båda. Men man ska tänka på att snitt är faktiskt ett stort ingrepp och det är inte alltid lättare att läka efter ett snitt än efter en vaginal förlossning. Man är inte bättre för att man föder vaginalt i vissa fall så går det inte med annat än snitt. Ett planerat snitt är förmodligen lite lättare att hantera än akutsnitt. Huvudsaken är ju dock att barnet och mamman får må bra och klarar sig. Att föda barn är ingen lätt sak direkt gud jag är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen inför nästa förlossning och då är jag inte ens gravid än och har inga planer på att bli det än på ett bra tag.


Äh nu ska jag dricka klart mitt te!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards