Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Låååång fredag!

Av jowjow - 29 mars 2013 23:34

Hej!


Sitter här å väntar på att Niklas ska komma hem från jobbet, funderar på att lägga mig men kom på att jag skulle kika in här och skriva lite. Idag har vi gjort slag i saken å packat undan vaggan, då Vincent ändå vägrat sova i den sen mer än 1 vecka tillbaka. Plus att han börjar bli ganska tung nu och jobbigt för ryggen å böja sig så lågt och plocka upp honom. Så nu har det varit premiär för spjälsängen å det går bra! Just nu ligger han dock i vagnen å sover då han vägrat sova ensam där inne, så jag jag antar att vi kommer få en lååååång träning med honom innan det går. Vi började ju smått när han var pytteliten men de funka inge vidare å sen så har de som rullat på av gammal vana att han somnar på nån av oss. Men jag måste få kunna va fri å göra saker speciellt då Niklas nästan uteslutande jobbar kvällar, så visst kan jag sitta i soffan å gosa lite, men vill att han ska fortsätta sova när man lägger ned honom. Så vi får börja om nu och träna honom. Vi går ju fortfarande efter honom eftersom han äter å sover lite som han vill. Dock så börjar de ju bli mer och mer rutin på saker å ting nu. Han sover ungefär på samma tider varje dag och det är skönt. Men han är en liten envis grabb, man ser på honom när han börjar bli trött men an kämpar på in i det sista med att vägra låta sig sövas. Tillsut så skriker han bara och man ser hur ögonen far igen för att lika snabbt bli helt uppspärrade. Brukar ta en 10 minuter nu innan varje sovstund.


Ja de e då inte alltid lätt att vara förälder men man växer in i rollen mer för varje dag.  Här är förövrigt 5 saker som jag längtar efter som jag ska göra när Vincent är så pass stor att han ska få sova hos barnvakt för första gången (typ i höst nångång)


1 ta världens längsta sovmorgon eller lägga mig super tidigt å sova en hel natt!

2 ta en låååååång dusch utan att veta att jag behöver stressa

3 dricka ett glas vin och bara relaxa

4 sakna och längta efter lillplutten

5 sakna och längta efter lillplutten


haha godnatt å trevlig påsk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards