Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Rosa vs Blått

Av jowjow - 26 mars 2013 21:20

Hej!


 Klickar runt lite på nätet och överallt så stöter man på debatter om det här med genus, jag skrev lite om det tidigare. Är faktiskt inte så insatt i det hela men det enda jag vet det är att det är vi som föräldrar som har ansvaret för vad vi lär våra barn. Vi kan välja att klä dem pojkaktigt och flickaktigt eller helt neutralt redan från födseln. Låta dem växa upp och sedan själva göra sina val. Men det är ju när vi som föräldrar börjar komma med våra pekpinnar och säga att nej min lilla son det där är för flickor eller nej så där kan du inte göra för det får bara pojkar göra. Ja klart som fan att dom barnen som man fostrat till att allting är till för alla hamnar utanför när andra barn börjar hacka och peka finger. Sen spelar ju reklamen stor roll eftersom barn härmar å tar efter, när reklamen är så indelad i rosa å blått så tror dom att det är så det måste vara. Killar ska va tuffa å tjejer söta. Nja håller inte med riktigt. Barn är elaka och det börjar tidigt och det är vi som föräldrar som bär det ansvaret för vad dom blir. Jag ska göra allt i min makt att uppfostra min son till att bli en god människa. Om det skulle komma fram att han var elak mot andra barn så skulle jag självklart bli mycket besviken och ta i tu med det hela. Ja jag vet inte riktigt vad jag ville säga med det hela mer än att det är fritt för alla att göra precis som dom vill angående det här med kläder å leksaker å sånt. Men en sak som alla föräldrar bör tänka på är att lära sina barn att det inte är knasigt med en kille som dansar å en tjej som spelar fotboll. Och nej kom inte med några fåniga argument att killar som gör typsika tjejsaker blir bög, fattar inte. Det måste vara en av de fånigaste sakerna nånsin. Mja frågan är ju bara hur man ska få till en bra lösning på det hela?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards