Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

måndags filosoferar

Av jowjow - 25 mars 2013 13:40

Hej!


Sitter å dricker kaffe och laddar upp inför kvällen, Niklas ska snart gå på jobb så blir ensam med lillen men tror jag har en mycket trött liten grabb idag. Igår envisades han med att vara vaken 10 timmar, och natten var inte heller så bra. Men nu sover han så gott på pappa så :) Helgen spenderade vi i grimnäs med sol och tårta inte så tokigt. Annars så sitter jag mest och funderar på lite olika saker mest på de här med hur jag ska orka börja ta tag i vikten. Jag vet att jag skrev förut att jag var så pepp å redo att köra igång, men de känns så jäkla svårt! Sa ju att jag skulle köra GI men behöver kolhydrater när jag ammar. Så nu har jag tagit fram en gammal klassiker som jag körde med förut, måltidsmåttet och det är ju som tallriksmodellen fast lättare att mäta upp med. Så nu blir det att använda det på alla måltider så får jag se hur det går. Börjar även med att sluta käka onyttigheter på veckan. Jag tror och hoppas att med hjälp av detta så ska det gå.


Varför har jag då blivit så himla besatt av det här igen? Jo för jag hade ett mål när jag började på  itrim, ett mål för att jag hade nått en gräns där sambokilona blivit för många och tagit för hårt på mig. Nu har ju även graviditeten satt sina spår och när man redan hade lite övervikt så blir det lixom lite mer. Jag vill göra det här för min egen skull, men även för min son. Jag vill inte att han ska ha en lat mamma som inte orkar leka mer än 5 minuter utan att bli trött. Jag vill må bra. Jag vill känna att jag orkar med. Sen är det ju det också att jag längtar så himla mycket att kunna få ett syskon till Vincent. Men jag vill inte utsätta mig för en ny graviditet innan jag gått ned. Vill inte ha riskerna med högtblotryck eller grav.diabetes även om jag klarade mig denna gången så är ju alla graviditeter olika. Plus att jag vill vara mer i form inför allt som det innebär med en ny gravidietet och allting blir ju annorlunda när man redan har en liten knodd att ta hänsyn till. Så borde ju egentligen bli himla peppad på att sätta fart med viktminskningen för när vågen visar -30 så blir det bebisverkstad. Haha ja man kan ju tänka att jag är galen, Vincent är ju bara 2,5 månad hur kan man då redan tänka på en till?! Svaret är enkelt, innan jag blev gravid så visste jag inte ens hur mycket jag ville ha barn. Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan. Vi är helt överens med att Vincent inte ska vara ett ensambarn. Sen är ju frågan vad som är optimalt mellanrum mellan barnen, det är ju nog väldigt idividuellt men vi känner att det vore lagom till 2015 med en ny liten en. Men det gör inget om det blir 14 heller. Men som sagt allt hänger på när jag lyckats gå ned och sen kanske vi ändrar oss på vägen. Men ja jag längtar faktikst att få uppleva allting igen. Sen så vill jag också vara klar med barnafödandet innan 30 haha :P


Nä nu blir det lunch och sen ut och promenixa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards