Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

LETS GO!

Av jowjow - 19 mars 2013 17:09

Hej!


Jahap idag var det dags för efterkoll hos BM, allting var bra och fick min förlossningsjournal, kul att kolla på.  Ja i alla fall så det enda som är det är ju vikten. Det bästa innan en ny graviditet är att gå ned till under 100, det betyder 19kg minst som ska bort. Så nu tänker jag köra, blir troligen GI plus att träna på Itrim. Långa barnvagnspromenader och mycket aktivitet hemma. Har hantlar som jag kan träna med och situps för att stärka magmusklerna igen. Får ju inte hårdbanta så länge jag ammar. Men till hösten kommer jag köra en sån där snabbkur igen ungefär 4 veckor bara för att få en boost dom sista kilona. Räknar med att jag kan tappa 1 kg i veckan om jag är strikt, kanske 2 om jag är super duktig. Jag vet inte hur mycket man kan tappa men ska prata med min coach på itrim om hur jag ska göra. Känns jätte viktigt för mig att komma i form igen, dels för att orka med Vincent och om drömmen ska bli som vi vill att få ett syskon till honom vill jag redan byggt upp kroppen innan. Hoppas bara att p-pilrena inte kommer att ge mig nån stor viktökning! Kommer starta på måndag, ska göra en lista så det blir lättare att hålla koll på maten. Men träningen börjar redan imorgon, för promenera gör vi ju nästan ändå varje dag!

 
 
Ingen bild

Ida

19 mars 2013 18:05

Akta dig för situps för fort. Det kan göra så att magmusklerna inte drar ihop sig och du får delade magmuskler föralltid! Kör plankan, det gör ingen skada på musklerna! :) kram

jowjow

21 mars 2013 10:53

oj det visste jag inte, det vill man ju inte! Känner att det gäller att komma iform igen men är ju rätt segt att komma igång fast jag vet att jag måste.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards