Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Det här med att vara ensam och rätten att amma offentligt!

Av jowjow - 13 mars 2013 17:57

Hej!


Ensam tänker ni, jo jag ska förklara. Är ganska segt att va dom enda som har barn för att man har ingen att dela erfarenheter och utbyta tankar med. Jag skriver på forum och sånt men skulle va så himla kul att ha folk omkring sig med barn som förstår vad man går igenom. Nån som man kan ta och fika med eller ta en barnvagnspromenad.


Fick inbjudan till föräldragruppen idag så får ju se vad det är för folk där, det som är så himla drygt är väl att man är så ung vill ju gärna komma i kontakt med folk i ens egen ålder så kanske man har mer saker gemensamt än bara barn.


Ja nu över till nått helt annat. Idag var vi återigen på hörcentalen för att ta lite tester då OEA testet inte gav något utslag på BB och inte heller på de 2 efterföjnade kontrollerna. Fick inget reslutat idag heller och läkaren säger att det kan bero på vatten i örat som kommer att försvinna av sig självt. Det hoppas vi på så klart, men det kan även vara så att det finns en hörselnedsätting på ena örat och då vill man ju hitta det så tidigt som möjligt. Så blir uppföljning i början på maj igen så vi håller tummarna!


Sen måste ju jag oxå ge mig in i den här amningsdebatten eller vad man nu ska kalla det, vad sjutton är det för fel med att folk ska bli så upprörda för att man ammar offentligt? Är det meningen att vi mammor ska stanna hemma och isolera oss i 6 månader eller vad? Nu är jag inte så att jag känner för att bara hiva fram bröstet och låta ungen käka på,  utan gör det lite diskret dom få gånger jag hunnit vara ute. Men det är för att jag inte känner mig bekväm annars. Men tycker att mammor ska få göra precis som dom vill, man ska inte behöva gömma sig bakom en sjal om man inte vill. Men det verkar tydligen vara allt för många som tycker att det är så fel och äckligt. Amning är inget jag har reflekterat över tidigare, har inte brytt mig när jag sett mammor som ammat på café och sånt. Men sen så behöver man ju inte sitta och stirra heller. Förstår inte vad som är så provocerande med en mamma som ger sitt barn mat?! Hur tänker ni kring amning?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards