Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

mamma hjärtat

Av jowjow - 11 februari 2013 21:15

Hej!


Spinner vidare på det som jag skrev om igår. Idag så har Vincent inte alls verkat nöjd på hela eftermiddagen, jag har gett honom bröstet men han tar det bara i några minuter sen är han ledessen igen och så har det hållit på. Har inte kunnat  lägga ned honom då gråter han bara. Har kollat blöjan å masserat magen. Inte ens nappen har hjälpt honom, den som han älskar! Lyckades få ut honom i vagnen å gå på ICA å då sov han i 1 timma. Jag köpte ett paket med ersättning och testade å gav honom, då han först hade fått ligga vid bröstet, han åt med god aptit å sen var han nöjd å låg vaken å var så glad. Sen somnade han vi 20. Vet inte vad jag ska göra för tolkning av det har jag för lite mjölk eller är det bara nå annat som spökar? Jag vet inte i natt så vaknade han 03.30 å fick bröstet sen somnade han efter 30 minuter å var så nöjd vaknde inte för än 07. Vet inte om det är så att man kan ha för lite mjölk på vissa tider eller så. Nåja när han vaknar nu nästa gång vilket bör vara strax före 12 så ska jag ge honom bröstet och se om han blir nöjd. Har funderat på om man kanske ska börja delamma. Skulle kunna ge flaskan 2 gånger om dagen å amma fritt resten av tiden. Men man känner sig så dålig i mamma hjärtat, känner oxå att jag inte har fullt stöd av Niklas i den här frågan. Han verkar mest tro att det är av bekvämlighets skäl som jag klagar på ammningen. Men det är inte så kul att man har ont vissa gånger när taget inte blir rätt å man får göra om. Eller när man ser att lillen inte är nöjd. Sen känns det som att man är så misslycakd om man inte kan amma eller att de inte funkar. Nånstan långt inne i mig så känns det som att jag skulle må bättre av att få delamma och att även Vincent skulle vara nöjdare.  Ska ta upp saken med Niklas och med BVC, inte för att jag tycker att de ska ha nån inverkan på hur jag väljer att göra med MITT barn, huvudsaken är ju att han går upp i vikt å mår bra så tycker jag.

 
 
Ingen bild

Ida

14 februari 2013 12:37

Du ska verkligen inte känna dig som en dålig mamma ifall du ska börja delamma! Ibland funkar amningen och ibland inte! Prova att ge lite ersättning efter han har ammat klar och se ifall det blir någon skillnad. Och även fast det är erat barn så är det du som har sista ordet när det gäller amningen eftersom det är du som gör det, och känns det inte bra så prova med ersättning. På det sättet får ju N också bli involverad i matningen! Kram

jowjow

7 mars 2013 13:37

tack det är inte alltid lätt men vi kämpar på och det blir ju bättre och bättre :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards