Direktlänk till inlägg 17 december 2012

37 (36+3) what a day!

Av jowjow - 17 december 2012 19:00

Hej!


Åhhh vilken dag! Allt började i fredags när vi var in på UL för att kolla om pyret hade fixerat sig, fick då se att huvudet var uppåt så fick besked om att åka in på förlossningen idag då för att göra ett vändningsförsök. Så kom dit på morgonen fick vänta ett bra tag och fick en CTG kurva, den var okej så fick en nål på handen och sen efter ett par timmar kom läkaren och dom skulle börja med vändingen. Först kollade dom hur bebisen låg och sen fick jag bricanyl, hemskt blev darrig å kunde inte andas super otäckt, sen började hon knåda magen. Sjukt obehaglig känsla! Men bebis satt fast med rumpan å de gick inte å göra nån kullerbytta! Så då fick jag vila och ta en ny kurva. Efter det blev det ned på röntgen för att kolla bäckenet och sen upp på förlossningen å vänta på besked!!! Fick då veta att måtten på bäckenet var väldigt bra så efter disskusion med läkaren blev det beslutat att det blir en vanlig förlossninge fast i säte. Vilket känns något läskigt. Ska därför inte vara hemma när värkarna börjar utan ringa direkt jag känner nått och få komma in driekt. Detta för att dom ska ha kontroll hela tiden, kommer att få övervakat hela förloppet å en läkare ska även vara med. Blev även undersökt och konstaterat att livmodertappen är nästan helt utplånad redan, så läkaren trodde att förlossningen skulle dra igång mycket tidigare än beräknat BF datum, kanske till och med inom den här veckan!!!! Shit!


Så det blev hem å packa bb väskan å nu är man i väntans tider. När ska det bli? spännande!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards