Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

weekend

Av jowjow - 18 juni 2012 21:43

Hej!


mhh i helgen så var man ledig himla skönt, var i grimnäs, på lördagen så vart det att vi var barnvakt fast inte så länge, fån 21 typ så blev lite mys med chips å grejer, barna ville bara spela data så få fick dom det sen när dom hade somnat kollade vi på Super 8


Söndagen så skulle Niklas å PE fara å kolla på nå bildelar i Oviken så när dom hade stuckit dit så for vi andra ned till sjön och fiskade hela eftermiddagen, det var mysigt, det var så fint väder å mycket fisk fick vi också. sen grillade vi lite korv precis när det kom en stor regnskur och vi var redo att ge upp så öppnade himlen sig igen och solen kom fram så det blev en riktigt bra kväll.


Idag var det p-möte på jobbet med massa frukt och bär och gott bröd, trevligt så var iväg på det och sen har jag bara varit hemma, känner mig som en riktig tjockis idag fyfan vad jag har ätit, sjukt alltså. Gjorde först en kycklingcurry gryta med råris till middag sen sov jag ett tag å nu har jag nyss vaknat å käkat en gorbys och en tacopaj hahah, sjukt, men jag behövde visst en massa mat idag :P



Har kollat på tv3 nu skräpmatsmammor, blir så jäkla arg på den lilla bruden med 4 ungar som vägrar ändra sig om att sluta äta skräpmat, visst varken hon eller ungarna var tjocka, men att aldrig få hemmalagad mat och bara äta skräpmat kommer nog att ge dåliag resultat i längden, jag menar var ger det för signaler till barnen? Man måste ju kunna sätta gränser även när det gäller mat, och vadå inte tid att laga mat till 4 ungar? Hon hade inte ens ett jobb, det är fan bara att ställa sig vid spisen och laga mat och lära ungarna att äta. Klart som fan att dom inte vill äta nå annat än hamburgare från donken när det är det enda alterbativet hon ger dom. Åhhh blir så irriterad på sånt där, och speicellt när hon hade en kille som ville laga mat. Jag menar inte att man måste va hälsosam hela tiden, herregud ni vet ju hur jag har varit, men jag kommer att äta bra mat sen, men jus nu har jag så galna sug efter viss mat haha! Man måste ju få unna sig saker ibland, självklart. Men jag tycker att barn i alla fall ska få riktig lagat mat å äta på bestämda tider. Suck blir så less på sånt där!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards