Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

10 dagar

Av jowjow - 25 januari 2012 17:35

Hej!


Nu har jag levt 10 dagar på itrims VLCD mat, och idag testade jag en ny sak, att krydda min tomatsoppa, la till pytte lite cayennepeppar och lite basilika och oregano, hela soppan blev så mycket bättre! Så det är ett tipps, man får ha kryddor i maten, i alla fall lite, men inget som det är socker i så kolla upp det först. Ikväll plågar jag mig självt med att kolla på matlagningsprogram, haha! Men det är inte så farligt, visst har jag en längtan efter mat. Att få sitta ned och äta en god bönsallad med fetaost och en fin köttbit, kanske ta ett glas vin till. Men jag klarar mig, jag vet det. Kommer njuta så mycket mer av det sen! Körde ett pass på itrim idag, klarade 3 varv för första gången, jätte stolt!


Jo ska berätta lite om mig 2008 så vägde jag mig en dag och vågen visade på 99kg, då bestämde jag mig för att gå ned i vikt, för jag skulle inte nå den hemska siffran 100! Jag började med GI och gick på sikt ned till 89kg, jag kände mig glad och stolt, men under 2009 så hände massa saker i mitt liv som fick mig att tappa fokus. Jag började slarva med maten, jag åt mycket kolhydrater och jag slutade gå ut och gå. På hösten så träffade jag Niklas och sen när vi flyttade ihop ett år senare så började min vikt sakta att skena iväg. Gjorde några halvhjärtade försök med olika dieter ibland under 2010-2011, men inget som jag orkade kämpa för. Blev 1-2kg ner sedan upp 3-5 ungefär. Men när jag vägde mig strax efter jul och såg sifforna på vågen, 124kg så kände jag att nu är det nog. Jag var vid mitt vägskäl! Fortsätta tills jag inte orkar eller göra något åt saken nu!


Redan nu idag 1.5 vecka in på itrimprogramet så visar vågen på 118kg och det känns fantastiskt, känner mig så jävla glad! Kommer fortsätta kämpa som fan för att nå mitt mål!


Nåja hoppas att ni får en bra kväll och ta det lugnt med kvällsfikat ;)


//jowjow

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards