Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Vecka 2

Av jowjow - 23 januari 2012 18:29

Hej!


Woho idag mår jag bra, har ätit mina soppor och jobbat och varit glad hela dagen. Tror det är för att jag tänker i nya banor. Jag vet att det är en del av min vardag nu att äta den här typen av mat, så jag tänkte inte ens på det idag när jag satt med dom andra på lunchen och drack min kaffeshake. Jag känner mig positiv och hoppas att det håller i sig. Dessutom går dagarna väldigt fort då jag jobbar så mycket så de flyter på. Herregud 1 vecka och 1 dag, varje dag när jag tagit min sista shake för dagen så känner jag seger. Seger mot kilona. Känns så jävla bra! Kanske synd bara att det tagit mig så många år att verkligen göra något åt det här. Men det är lättare och fortare att gå upp i vikt, än att gå ned.



För mig så har hela mitt liv varit en kamp mot vikten, och hur man än vill så är det inte lätt att glömma alla hårda ord och blickar som man fått utstå genom åren. Visst jag har klarat mig bra, jag tog mig ur det mesta på mitt egna lilla vis. Kanske var det inte så bra, men jag lever ju. Jag bevisade att jag var starkare än alla andra. Jag gick till och med ned i vikt ett tag och fick en kick. Men sambokilona sätter sig fort. Man blir trygg i den man är och tänker inte så mycket på att det kanske inte var så bra med den där extra ostiga pizzan. Dom 5 fredags ölen/vinglasen eller den där påsen med chips som man fick i sig på en hel dag. Multiplicerat med flera. Släng även med lite luncher ute på samurai och eastern palace. Någa burgare på MAX och cola burkarna.


Nej, kommer inte sluta med allt det goda i livet, men kommer lägga om min livsstil. Tänka mer på vad jag äter och aldrig mer låta min vikt skena i väg så pass mycket att det blir ett hinder i min vardag. Det är helt okej att man är lite mullig, de ska finna lite att ta på. Att vara för smal är inte mitt ideal. Jag vill bara vara (inte NORMAL) för vem fan är det? Vad är normal egentligen? Nej, jag vill bara vara den jag är, men med en vikt som jag trivs med och som är hälsosam för mig.


//jowjow

 
 
Tuula

Tuula

23 januari 2012 21:41

Intressant blogg du har! Kul att dina shakes ger resultat! :)

Har du någon drömvikt du vill uppnå? :)
kram!

http://appetizer.bloggplatsen.se

jowjow

24 januari 2012 17:55

tack! Ja vill ju först komma ned till att väga under 100kg sen där efter gå ned till 80 sen skulle jag vara nöjd, men tanke på min längd och så :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards