Direktlänk till inlägg 22 september 2009

ett mörkt vatten flyter genom riga

Av jowjow - 22 september 2009 00:20

jag har vaknat på daugavas botten

genom flytande lövverk ser jag hotfulla moln

genom rumbula skogen hörs skotten



hejsan i natten! måste säga som disa, SPONTANITET hahah det är den enda ordet som kommer för mig just nu haha ja det är galet :P


idag blev inget som jag hade planerat hamnade på jobb från kl 14 ist, men men det gick bra fick lite ångest sen på kvällen bara vi kollade på tv, fråga doktorn, Sofia Åkerman var med hon skulle prata om sin nya bok som hon har skrivit och om hur det är att leva med ett självdestruktivtbeteende, då vart det lite jobbigt, ville typ gå och gömma mig


jag har också funderat mkt på winnerbäcks nya skiva, ja visst det är som alla säger lite kent, men det är inte dåligt om än jag kan sakna det där lite hemtrevliga folkliga soundet från förra skivan, sen måste jag ju säga att han har tappat förmågan på att skriva bra text, pundigt??? losar??? det var nått mer jag tänkte på men kommer inte på nu men det känns långt från kom älvor kom änglar och hjärter dam vänder blad för en ny eskapad för mig så är den här skivan svagare textmässigt än de tidigare men ljudligt så är den väldigt vacker om än fribiljett mot himelen och jag fattar alltihop är fördjävligt tråkiga, överlag en bra skiva ger helt klart 3+ men inte mer saknar den gamla lasse måste jag erkänna, men ja får väl se hur det här kommer låta live, besviken är jag inte men jag hade nog väntat mig mer än kentlight, mer folkmusikrock, mer storslaget som farväl jupiter och mer virvlande höstlöv och depresiva episoder och maniska perioder visa klarar sig utan extas, med tanke på hur bra och rivig singeln är så är jag förvånad, och den passar inte riktigt in heller, men lasse är alltid lasse och jag älskar honom ändå och skivans starkaste spår är Kedjebrev, Järnvägsspår och Köpenhamn och Överallt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jowjow - 15 april 2016 20:29

jag har flyttat min blogg till en ny adress: nouw.com/jowjow ...

Av jowjow - 15 april 2016 20:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3656369669"

Av jowjow - 15 april 2016 19:26

Hej!   Jaha då var det fredag igen, verkorna går fort nu! Jag satt och räknade idag att för att nå mitt första mål till december behöver jag gå ner i snitt 3kg i månaden från och med nu!! Men det ska ju inte vara nån press, men fan vad kul om man...

Av jowjow - 13 april 2016 20:49

Hej!   Usch denna dagen började inte bra, eller natten ska jag säga. Vincent fick krupphosta och det var jätte obehagligt och efter det så sov han såklart jätte dåligt, så idag har vi varit hemma hela dagen!   Just nu så sitter jag och kolla...

Av jowjow - 12 april 2016 19:10

Hej!   Tisdagkväll och här sitter jag med em kopp kaffe och inväntar tvkvällen. Jag började då fundera på min resa, hur långt jag har kommit och vart jag vill. Ibland blir jag sur för att det gå för långsamt, att jag vill komma till mitt slutmål ...

jowjow


från och med du

Detta har hänt

jag bloggar om

hela livet var ett disco

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards